Els botiguers del carrer Major de Berga, reforcen la seva aposta per dinamitzar el centre comercial de Berga amb tot un reguitzell d'activitats amb els bolets com a protagonistes. La Berga Bolet manté el format que va estrenar l'any passat: botigues obertes el primer cap de setmana d'octubre, animació als carrers, tallers, activitats per a la mainada, castells, música en directe i el cèlebre concurs de tapes. L'objectiu de totes aquestes activitats és "donar projecció al centre comercial" i la ciutat, crear activitats perquè els visitants tinguin "una excusa per visitar el barri vell gràcies als bolets". Així ho van explicar, ahir, Anna Farràs i Ariadna Herrada, en nom del mig centenar de comerços del carrer Major que fan possible la Berga Bolet. Segons van informar, al concurs de tapes, que l'any passat va desbordar les previsions i hi va haver establiments que van esgotar existències per la bona acollida que va tenir, enguany hi participaran 25 restauradors, no només de Berga, sinó de la comarca. Cada tapa costarà 1,5 euros. Es calcula que cada restaurador farà entre 3o0 i 500 tapes. Farràs i Herrada van expressar la seva convicció que la Berga Bolet d'enguany, que serà els dies 3 i 4 d'octubre, revalidi la bona acollida de l'any passat.

Per la seva banda, Jesús Perarnau, president de la Penya Boletaire de Berga, va presentar els actes de la 59a edició del concurs de boletaires, que es fa el primer diumenge d'octubre a Castellar del Riu. Enguany hi tornarà a haver servei de bus gratuït per viatjar de Berga al pla de Puigventós. Per la seva banda, els dirigents berguedans David Font i Francesc Ribera van refermar l'aposta institucional per tal de promocionar el bolet com a reclam turístic.