Aquesta setmana, el grup de treball del Cicle Formatiu de Grau Superior de Promoció Turística, Màrqueting i Publicitat que imparteix l´Institut Guillem de Berguedà en metodologia dual, s´ha reunit per definir i establir una major vinculació i corresponsabilitat entre el centre formatiu i les empreses, entitats i institucions en el procés formatiu de l´alumnat.

La metodologia dual és una modalitat de formació professional (FP) en la qual l´estudiant esdevé aprenent i combina la formació a l´institut amb l´activitat productiva a l´empresa, amb l´objectiu d´adequar la formació professional a les necessitats de les empreses i millorar el procés d´aprenentatge de l´alumnat.

D´aquesta manera, l´Institut Guillem de Berguedà i el Departament d´Ensenyament conjuntament amb les entitats del territori com l´Associació d´Hostaleria i turisme del Berguedà, la Cambra de Comerç, l´Ajuntament de Berga, empreses turístiques i de restauració, i també, el Servei de Turisme i de Formació de l´Agència de Desenvolupament del Berguedà han signat un conveni de col·laboració per assumir els acords i responsabilitats per treballar conjuntament amb la millora de la formació dels estudiants.

En la primera promoció del CFGS de Promoció Turística, Màrqueting i Publicitat hi estan participant 13 alumnes. Durant dos cursos escolars, es capacitaran per definir polítiques de màrqueting, fer publicitat dels productes i/o serveis, anàlisi de l´estructura del mercat turístic i del recursos turístics del Berguedà.

A partir del maig de 2016, els alumnes realitzaran el mòdul de formació en centre de treball (FCT) de 100 hores, i posteriorment, realitzaran el mòdul formatiu dual, en el qual s´incorporaran a un centre de treball amb una beca salari o contractació bonificada.

En aquest sentit, l´Institut Guillem de Berguedà està realitzant visites informatives a les activitats empresarials del sector turístic i la restauració per implicar-les en aquest projecte.