La C-16, que comunica Barcelona amb la Cerdanya, serà de doble carril des de Berga fins al terme municipal de Cercs. Així ho ha anunciat aquest matí el conseller de Territori i Sostenibilitat, Santi Vila, qui ha explicat que, en la redacció del projecte del tercer carril reversible, s'ha vist que el primer tram, de 6,5 km, té unes condicions de terreny que fan possible el desdoblament. La previsió és que el projecte estigui redactat el 2016 i entri a licitació durant la segona part de la propera legislatura. Vila s'ha mostrat convençut que, amb aquestes mesures, es resoldran els problemes de trànsit d'aquesta via i que es concentren durant els caps de setmana, quan hi circulen més del doble de vehicles d'un dia normal.

Vila, també ha valorat el manifest conjunt que han elaborat els alcaldes del Bages en relació a les incidències a la C-55 i ha assegurat que els batlles "fan molt bé d'exigir solucions", però ha recordat que "el Govern ha fet més del que s'havia fet mai" en aquesta via.Segons el conseller, les obres en curs tindran un valor de 20 MEUR per millorar la mobilitat al Bages i ha recordat que a principis del 2016 entraran en vigor els descomptes a la C-16 amb l'objectiu que sigui més utilitzada.

Precisament, una de les demandes dels alcaldes és la gratuïtat de la C-16, almenys mentre durin les obres, i el desdoblament de la C-55 entre Manresa i Castellbell. Durant una visita d'obres a la millora de la seguretat viària entre Berga i Bagà, Vila ha expressat que comprèn les demandes dels alcaldes del Bages i ha afirmat que l'accident que va tenir lloc a la C-55 fa uns dies en què es va haver de tallar la via durant més de 8 hores va ser "un fet molt lamentable" i ha assegurat que "s'haurà d'analitzar si el que va passar es podria haver evitat".

El Consorci Viari qüestiona la inversió

El Consorci Viari de Catalunya, on hi ha representat el Consell comarcal del Bages, la Cambra de Comerç i l'entitat Montepio de conductors, ha mostrat aquest divendres la seva incomprensió pel que fa a les prioritats que té l'actual govern de la Generalitat a l'hora de programar les inversions. Mentre el conseller Santi Vila té en un calaix, guardat, el projecte de desdoblament de la C-55 amb l'argument que no té diners per a invertir en la carretera, anuncia el desdoblament de 6,5 quilòmetres de la C-16, autovia concessionada en la major part del trajecte.

Joan Badia, en nom del Consorci, ha palesat a Regió7 que l'anunci "ens ha indignat" i ha afirmat que el que està preveient la Generalitat «és començar la casa per la teulada». En aquest sentit ha posat sobre la taula que mentre que la mitjana de trànsit en aquest tram de Berguedà és d'un 13.000 vehicles diaris, que només tenen problemes de trànsit el cap de setmana, a la C-55 hi ha problemes diaris de congestió, amb tants o més accidents greus, i amb una densitat de més de 30.000 vehicles/dia. Badia ha assegurat que abans de Nadal, en una reunió prevista amb Vila, abordaran aquest tema que té molt preocupats diferents col·lectius del Bages.