El ple del consistori de Gironella, celebrat dilluns passat, ha aprovat un nou conveni laboral únic pels funcionaris gironellencs, que no distingeix si no que equipara personal laboral i funcionari en drets i deures.

El conveni suposarà, en la major part dels casos, salts en els nivells retributius i, per tant, una millora global econòmica pels treballadors com ja està contemplat en el pressupost de l’actual exercici.

El nou conveni regula i amplia la flexibilitat horària del personal d’oficines municipals així com la modificació de l’horari d’atenció al públic

Per altra banda, l’entrada en vigor del conveni també implicarà augmentar alguns drets laborals que s'havien perdut amb lleis i decrets estatals i al mateix temps, deures i obligacions dels treballadors envers el compliment de les seves tasques i responsabilitats.

Segons ha explicat Mònica Flores, regidora d’Administració general, fins a dia d’avui el conveni que tenia l'Ajuntament era només pel personal laboral i estava denunciat i sense efecte des del 2012.

Flores afegeix que les modificacions imposades per Madrid dificultaven abordar un acord d'aquestes característiques que, ara, s'ha aconseguit per unanimitat dels sindicats i de l'administració.