El Govern no té data per acabar de construir el telecadira de Coll de Pal

L'obra, pressupostada en 2,3 milions d'euros, va quedar a mig fer el 2011 per falta de finançament

30.05.2016 | 07:21
Enric Ticó, president de Ferrocarrils fotografiat per a Regió7

Les obres per acabar de construir el telecadira que ha d'unir les estacions de Coll de Pal i la Molina no tenen data de represa, segons ha informat a Regió7 Enric Ticó, president de Ferrocarrils de la Generalitat (FCC). La Generalitat va deixar a mig fer aquests treballs l'any 2011 a causa "del mal moment econòmic" del moment.
Ara com ara, els responsables de les obres FGC no tenen previst endegar-les de nou per poder-les completar. "Per desgràcia no tenim cap data" per reprendre els treballs, ha indicat Ticó a aquest diari. El responsable de Ferrocarrils ha dit que "en aquest negoci de turisme de muntanya el cash flow que tenim positiu ens dóna per fer les obres estrictament de seguretat i de millores bàsiques". El president de Ferrocarrils ha manifestat que "és cert que en les diferents estacions tenim projectes molt engrescadors, en els quals creiem absolutament, però en aquests moments no els podem afrontar perquè no hi ha finançament". Malgrat això, el responsable de Ferrocarrils ha refermat el compromís del Govern català en aquest projecte. "Hi creiem i és un projecte molt necessari que ens podria permetre eixamplar l'estació". Enric Ticó ha dit que en altres indrets estan obrint altres vies de finançament, com "fer entrar la iniciativa privada perquè complementi les nostres possibilitats d'inversió". Ticó ha exposat que "anem detectant possibles negocis que es puguin fer a les nostres estacions i aleshores donem entrada a un particular perquè desenvolupi aquell negoci concret". El darrer que han dut a terme a Rialp ha estat un gimnàs d'après ski. Es tracta d'un servei per a esquiadors però també per a tota la població. "Nosaltres teníem l'espai, vam trobar uns inversors a qui va interessar fer-ho. Això ja està fet", amb una inversió de 800.000 euros de capital privat, el servei es dóna al públic en general i als clients i "a més tenim uns petits ingressos. "Aquest seria el model en què hem de seguir treballant el propers temps per intentar desenvolupar noves activitats". Amb tot, Enric Ticó ha matisat que això no necessàriament vol dir que a Coll de Pal aquest hagi de ser el model a aplicar. Amb tot, ha dit que, "si anem trobant possibles inversors per a coses que al final tenen un retorn, doncs, si podem avançar l'execucció d'aquestes obres, no ens sap cap greu".
Per la seva banda, l'alcalde de Bagà, Nicolás Viso, ha lamentat que aquest projecte estigui aturat des del 2011 i ha reclamat que es desencalli.

Una obra de 2,3 milions
Aquesta obra té un cost de 2,3 milions d'euros, dels quals han quedat per executar un milió d'euros. En el seu dia es va dir que aquesta suspensió dels treballs era temporal. De moment, ja fa un lustre que les obres estan aturades, fet que ha comportat un endarreriment de la històrica proposta de connexió entre les dues estacions. El telecadira és una peça clau del projecte estratègic per treure de l'ostracisme l'estació municipal baganesa.
L'obra del telecadira consisteix a aprofitar el que en el seu dia s'utilitzava al cap de Comella de l'estació cerdana de La Molina, que va ser substituït per un de nou desembragable. El vell és el que s'estava muntant per fer la connexió amb Coll de Pal. Fonts de FGC van explicar que es va optar per aprofitar aquest telecadira, ja que, pel seu estat, encara podia prestar un bon servei. A més, es va tenir en compte que un telecadira nou suposaria fer una inversió superior als 6 milions d'euros. Aquesta obra es va aturar d'acord amb el calendari de prioritats que es va establir de comú acord amb els alcaldes de Bagà, Alp i les Toses al seu dia.

Compartir a Twitter
Compartir a Facebook
L'últim El més llegit
Enllaços recomanats: Premis cinema