El Govern busca el consens del territori per tal de desdoblar la C-16 al Berguedà

La Generalitat manté la previsió d'allargar l'autovia fins a Cercs i fer l'obra a partir del 2017

30.06.2016 | 07:25
A la presidència, segon per la dreta, Ricard Font parlant amb els alcaldes berguedans, ahir

Després que l'11 de desembre del 2015 l'aleshores conseller de Territori i Sostenibilitat, Sant Vila, anunciés a peu de la C-16 a Guardiola de Berguedà que el Govern allargaria 6,5 quilòmetres l'autovia de Berga a Cercs, ahir, el secretari d'Infraestructures i Mobilitat, Ricard Font, es va reunir amb alcaldes berguedans per explicar-los el projecte i consensuar-lo. Es tracta d'una variant respecte a la proposta que es va anunciar el 29 de novembre del 2013 a Berga, quan Santi Vila va explicar en una cimera d'alcaldes del Berguedà, la Cerdanya i l'Alt Urgell que es faria un tercer carril reversible fins a Bagà. D'aquesta manera es descartava fer tot aquest tram en forma d'autovia per l'elevat cost econòmic d'aquesta opció d'almenys 750 milions d'euros, d'acord amb la proposta presentada el 9 de març del 2009 a Bagà per l'aleshores conseller Joaquim Nadal als alcaldes del territori.

L'opció d'allargar la C-16 en forma d'autovia fins a Cercs, i potser un o dos quilòmetres més en aquells trams en què tècnicament això sigui possible, tira endavant, segons va explicar Ricard Font ahir a Berga. L'ampliació es farà seguint la traça actual perquè és l'opció més econòmica, més factible i viable de realitzar. En els trams on no es fa autovia es farà el tercer carril reversible. Ricard Font va explicar que havia plantejat als alcaldes la proposta perquè estudiïn de quina manera afectarà els seus municipis. Font va informar que les connexions a les diverses localitats es faran a diferents nivells per qüestions de seguretat. D'acord amb els estudis que han fet els tècnics de la Generalitat, Ricard Font calcula que el cost d'aquesta actuació serà d'uns 150 milions d'euros, aproximadament. Ricard Font va explicar que "el més aviat possible volem tenir aquest projecte tancat, la declaració d'impacte ambiental feta i a disposició del Govern perquè en el moment que consideri oportú per disponibilitats pressupostàries es pugui tirar endavant". El secretari d'Infraestructures i Mobilitat va dir que es mantenia el calendari fet públic el 2015 per Santi Vila, que va dir que les obres començarien a partir del 2017.

Per la seva banda, el president del Consell Comarcal, David Font, va dir que la impressió dels batlles, ahir, havia estat bona.

Compartir a Twitter
Compartir a Facebook
Enllaços recomanats: Premis cinema