Mentre no es poden executar les convocatòries de l'oferta pública d'ocupació vigent, l'Ajuntament de Berga està estudiant la possibilitat d'incorporar agents de policia local que ja tinguin la condició de funcionaris de carrera, d'altres cossos policials i altres administracions locals mitjançant comissions de serveis de caràcter temporal durant un període màxim de dos anys.

Aquesta voluntat respon a la necessitat de cobrir les places que han quedat vacants per jubilacions i excedències, i que, per una banda, encara no es poden cobrir totes de forma definitiva per les limitacions que la Llei General de Pressupostos de l'Estat de forma anual estableix, limitant la incorporació de nous efectius amb caràcter fix a l'anomenada taxa de reposició d'efectius, que només permet reposar nous efectius amb caràcter definitiu en relació a les baixes definitives que s'han produït l'any anterior. En aquest sentit, tampoc permet acumular les baixes definitives d'altres exercicis anteriors, la qual cosa significa que la baixa produïda al cos durant el 2015 pot ser reposada mitjançant la seva incorporació a l'Oferta Pública d'Ocupació del 2016 però aquelles baixes definitives que es produeixen durant l'any en curs han d'esperar a poder-se incorporar a l'Oferta pública d'ocupació del següent any, és a dir, del 2017; i per altra banda, la incorporació de nous efectius exigeix passar prèviament per l'Escola de Policia durant un mínim d'un any acadèmic.

Els interessats i interessades que compleixin el requisits de ser funcionaris de carrera en servei actiu com a agents de policia poden adreçar-se al Servei de Recursos Humans de l'Ajuntament de Berga a través del telèfon 938214333 o enviant un correu electrònic a rh@ajberga.cat.