El Tren del Ciment ha tancat la seva dotzena temporada amb un total de 21.208 visitants que són 540 passatgers més que el 2015 segons han informat fonts de Ferrocarrils de la Generalitat. D'aquesta manera es confirma la tendència a l'alcala del carrilet que ja es va detectar a l'octubre. En aquell moment el Tren del Ciment ja superava el nombre d'usuaris de la temporada del 2015, segons les dades de Ferrocarrils de la Generalitat (FGC). Aleshores ja registrava 20.688 usuaris quan en tota la temporada del 2015 en va tenir 20.668.

Malgrat això el millor any del Tren de Ciment pel que fa a nombre viatgers fou el 2014 quan va transportar 25.000 persones. Aquesta dada va coincidir amb l'any de la celebració del centenari de l'inici del servei públic de transport de viatgers del carrilet. Fins llavors, les xifres d'usuaris havien quedat estancades en 16.000, i s'havia posat en dubte la viabilitat del servei. Precisament l'agost del 2014, el llavors conseller de Territori i Sostenibilitat, Santi Vila, va refermar el compromís del Govern català per mantenir actiu el ferrocarril turístic de l'alt Llobregat.

El Tren del Ciment és un mitjà de transport que permet als visitants conèixer recursos com l'exposició de ferrocarrils secundaris, industrials i turístics a la vall del Llobregat, ubicada en un edifici a la zona de l'estació coneguda amb el nom de L'empalme, al terme municipal de la Pobla; els jardins humits de ca l'Artigas, dissenyats per Antoni Gaudí, i el Museu del Ciment, emplaçat a l'antiga fàbrica de ciment de la companyia Asland a Castellar de n'Hug, un edifici on es va utilitzar el sistema de volta catalana impulsada per l'arquitecte Rafael Guastavino.