L'alcaldessa de Berga Montse Venturós i la regidora de Patum Mònica Garcia han anunciat aquesta tarda en roda de premsa que del total de 400 salts de plens de la Patum el proper dimarts.

La resta de salts de plens es repartiran entre els membres de la comparsa patumaire i els treballadors de l'Ajuntament. Els vestidors de plens es queden 220 salts, un total de 10 cadascun pels 22 membres de la comparsa. Això significa que són cinc menys dels que tenien habitualment.

Els 31 salts restants són per a regidors i treballadors del consistori berguedà. 11 d'ells són per als regidors de l'oposició, 4 per cada parella d'administradors i la resta (16) per treballadors. Els nou salts de la CUP i els tres corresponents a l'alcaldia han estat inclosos dins el sorteig.

Les bases del sorteig

Les persones interessades en participar al sorteig per saltar de ple a la propera Patum de Berga han de presentar una instància tenen dues opcions per fer-ho. La primera és fer-ho de manera presencial a l'Oficina d'Atenció Ciutadana (OAC) de l'Ajuntament de Berga. La segona, a través de la pàgina web del consistori berguedà, en l'apartat de tràmits.

Les inscripcions s'obriran aquest divendres a les 00:00 hores i quedaran tancades el proper dimarts 13 a les 15:00 hores.

L'únic requisit per a poder-s'hi apuntar és tenir 16 anys o més i presentar una fotocòpia del DNI. En cas de ser menor d'edat, és a dir tenir 16 o 17 anys, la inscripció haurà d'anar acompanyada d'una autorització d'una persona major d'edat. Els ciutadans de Berga o la comarca del Berguedà no tindràn cap preferència en el sorteig.

El sorteig final dels 149 salts es realitzarà a la sala de plens de l'Ajuntament de Berga el dimarts dia 13 a les 19.00 hores.

Cal destacar, però, que les inscripcions les haurà d´efectuar la persona interessada en obtenir un salt de Plens. Per tant, no es permetrà la inscripció de terceres persones. A més, cada sol·licitant només podrà realitzar una inscripció, de manera que la persona que formuli més d´una instància quedarà exclosa del sorteig a través de l´anul·lació automàtica de totes les peticions que hagi registrat. Tanmateix, després de la celebració del sorteig, es realitzarà el creuament de dades dels guanyadors del sorteig públic i del registre de saltadors de la comparsa dels Plens per tal d´evitar que les persones que hagin obtingut una plaça a través del sorteig, tinguin assignat també un salt per part de la comparsa.

En cas que el nombre de sol·licituds sigui inferior al nombre de salts disponibles, es procedirà a l´assignació directa dels salts entre els sol·licitants. Els salts sobrants, es cediran a la comparsa per a què els puguin autogestionar de forma equitativa. Per últim, els participants, no podran escollir el salt, ja que aquest serà assignat a través del procediment establert en el sorteig.

Un cop realitzat el sorteig, s'entregaran a la Plaça de la Ribera els dies en que hi ha prevista Patum completa a la Plaça de Sant Pre i per tant, salts de plens, dijous i diumenge.

Montse Venturós i Mònica Garcia al balcó de l'Ajuntament. Foto: D.C.

Un conflicte sense precedents

D'aquesta manera queda resolt el compromís que va adquirir l'Ajuntament de Berga en assumir la responsabilitat de gestionar la comparsa dels Plens durant la propera Patum, que es farà del 14 al 18 juny.

La decisió ha estat motivada pel conflicte intern que va comportar l'expulsió de tres dels membres de la colla durant el passat mes de gener, així com per l'incompliment de la comparsa a l'hora d'adaptar els reglaments interns i efectuar la ratificació del cap de colla, tal com han fet les altres comparses participants a la festa.

Així, doncs, l'equip de govern ha basat la gestió de la comparsa en tres eixos: l'assignació de tasques tècniques de la colla, el repartiment de salts i la gestió d'incidències sorgides durant el desenvolupament de la festa.