Un any després d'apostar per un reforç important del bus urbà de Berga, l'Ajuntament ha decidit reestructurar el servei amb l'objectiu de millorar-lo. A partir de demà, dilluns, entra en funcionament una nova línia, en desapareixen dues i s'afegeixen noves parades a tots els recorreguts.

Tal com han explicat fonts municipals, aquestes modificacions que s'estrenen demà «han estat treballades conjuntament entre les entitats veïnals i el consistori per adaptar el servei de transport urbà a les demandes dels usuaris».

Cal recordar que el consistori berguedà va impulsar una reforma del bus urbà just fa un any, el març del 2017, ampliant el servei d'1 a 4 línies, que incloïen 50 parades i 26 trajectes. Després d'un període de prova d'un any de la posada en funcionament de les noves línies, el consistori «ha pres la determinació de modificar i eliminar algunes de les línies, tenint en compte la valoració realitzada per l'ens local, les associacions de veïns i els usuaris del servei de transport públic a la ciutat».

En aquest sentit, una de les novetats més destacades serà el pas de 4 a 3 línies. A partir de demà desapareixen les línies de Cal Rosal (groga) i la del Castell (verda). A banda de mantenir-se les línies Ciutat (vermella) i Avià (blava), n'entra en funcionament una de nova anomenada Casampons (verda) que arribarà fins a les urbanitzacions d'Els Pedregals i la Serra de Casampons.

Les modificacions entraran en funcionament demà amb l'horari del servei habitual, de dilluns a divendres feiners de 2/4 de 8 del matí a 2/4 de 9 de la tarda i els dissabtes, de 9 del matí a 1 del migdia. Els dies festius es continuarà sense disposar de servei de transport públic urbà.

Per altra banda, el preu dels tiquets tampoc varia. El preu del bitllet senzill costa 1 euros i l'abonament de 10 viatges val 5 euros. D'altra banda, el trajecte fins Avià té un cost d'1,70 euros, mentre que l'abonament per fer aquesta ruta costa 9,5 euros.

Els principals canvis

La línia Ciutat incorporarà una parada estable a Sant Bartomeu i també hi haurà tres de noves a la zona del polígon de la Valldan, on el bus pararà quatre cops al dia, dos al matí, un al migdia i un a la tarda. A més a més, es mantindran els trajectes que es fan durant l'horari d'entrada i sortida dels centres escolars perquè l'alumnat pugui fer-ne ús en la qual s'inclourà una parada al car-rer de Ramon Vinyes, a la zona dels Pedregals. D'altra banda, la línia vermella també tindrà parada a la Residència Nostra Senyora de Queralt (Germanetes). En aquest cas, però, la parada es va reincorporar al recorregut el mes de juliol passat a demanda dels usuaris del centre residencial de la tercera edat i, per això, el consistori mantindrà les dues parades diàries que es van recuperar a l'estiu.

Pel que fa a la línia d'Avià, mantindrà el trajecte habitual entre Berga i el municipi veí, l'únic canvi que registrarà serà la substitució de la parada polígon de la Valldan per la nova parada anomenada Sant Bartomeu.

La línia de Casampons, que s'estrena amb la introducció d'aquestes noves modificacions, tindrà 24 parades. Es tracta d'una línia que inclourà algunes de les aturades habituals de la línia principal i d'altres que formaven part de l'antiga línia Castell.

A més, s'han establert noves parades que faran que el servei de bus urbà arribi fins a la Serra de Casampons i també es reforçarà el servei que es feia a la zona d'Els Pedregals. En aquest cas, les noves parades estaran situades als carrers Rasa del Canyet, Ramon Vinyes, Sagàs, Mas Ribera i escola de Santa Eulàlia.