
Una major ingesta de verdures de fulla verda, com l'enciam o els espinacs, podrien reduir significativament el risc de desenvolupar una diabetis tipus 2, segons ha determinat una investigació de la Universitat de Leicester, al Regne Unit i publicada a l'edició 'on line' del British Medical Journal.
La directora de l'estudi, Patrice Carter, ha afirmat que és necessari realitzar més investigacions sobre el potencial benefici que aporten aquest tipus de vegetals.
Actualment és conegut que una dieta rica en fruita i verdura ajuda a reduir el risc de càncer i malalties cardíaques, però la relació amb la diabetis no estava encara molt clara.
Els investigadors s'han remès a un estudi anterior que assenyalava el 2002, el 86 per cent dels adults de Regne Unit consumien menys de les cinc racions diàries recomanades al dia i el 62 per cent menys de tres. Aquest estudi afirmava que "s'estima que un consum inadequat de fruita i verdures va poder dur a 2,6 milions de morts l'any 2000".
L'equip de Carter ha revisat sis estudis, en què van participar prop de 220.000 persones, centrats en la relació del consum de fruites i verdures i la diabetis tipus 2.
Els resultats han revelat que menjar una ració i mitja extra d'aquestes verdures al dia pot reduir el risc de diabetis tipus 2 en un 14 per cent. No obstant això, menjar més fruites i verdures no afecta aquest risc d'una manera significativa. Tan sols un petit nombre d'estudis han sigut inclosos en aquesta anàlisi per la qual cosa el benefici de les fruites i verdures en conjunt poden haver quedat enfosquits.
La investigació conclou que les fruites i verdures poden prevenir malalties cròniques a causa del seu contingut en antioxidants i a més, els vegetals de fulla verda tenen un alt contingut en magnesi, la qual cosa contribueix a la reducció de la diabetis tipus 2.
En un article que acompanya a l'estudi, el professor Jim Mann de la Universitat d'Otago a Nova Zelanda, es mostra prudent davant l'estudi i recorda que "incrementar la ingesta de fruites i verdures no ha de considerar-se una recepta màgica", encara que sí aconsella que les verdures de fulla verda siguin una de les cinc racions de fruita i verdures del dia.
L'expert afirma que donat el limitat nombre d'estudis, "seria massa aviat relacionar una reducció del risc, encara que sigui petita, amb el consum de verdures, així com massa aviat per a una conclusió sobre les verdures de fulla verda".
| Conegui'ns: CONTACTI | CONEGUI'NS | ADRECES I TELEFONS | CORREUS ELECTRÒNICS | PUBLICITAT: TARIFES |
|
|
||||||||