MIQUEL SPA | LA SEU D'URGELL
La delegació de la Cerdanya i l'Alt Urgell de la Fundació Internacional de la Dona Emprenedora (FIDEM) va entregar dijous al vespre els primers Premis a la Dona Empresària del Món Rural. En la gala, celebrada a l'hotel Castell de la Seu amb l'assistència de 180 dones del Pirineu i la resta del país, es van atorgar sis guardons. El premi a la millor empresa innovadora el va guanyar Dolors Tor, del Forn Jordi de Martinet, perquè des de principi dels anys 90 ha sabut incorporar als productes tradicionals una gamma d'elaboracions artesanals que l'han convertit en un dels forns referència del Pirineu. També de la Cerdanya, la FIDEM va atorgar el premi al compromís amb el territori a les responsables de Ca l'Isidró de Músser, Susanne Gunia i María José Sauqué. El guardó reconeix la integració a la comarca i l'entorn de dues persones vingudes d'Alemanya i Barcelona. Sauqué va afirmar sentir-se molt il·lusionada i emocionada pel premi.
Els altres quatre premis van recaure en Victòria Roig, que es va emportar el de millor empresa de qualitat pel projecte de carn de vedella del Pirineu al capdavant de Mafriseu; la creadora del formatge Serratgròs, Eulàlia Torras, per la trajectòria professional en aquest sector; Marta i Carme Dolcet, perla sostenibilitat del nou hotel d'Alàs; i Rosa Fàbrega, a la millor jove emprenedora per l'impuls del turisme rural a Argestugues.
Al sopar van assistir l'alcalde de la Seu, Albert Batalla; el president del Consell Comarcal de l'Alt Urgell, Jesús Fierro; la presidenta de l'Institut Català de les Dones, Marta Selva, i les responsables de la FIDEM. En nom d'aquesta organització, Roser Bombardó i Montse Guiu van reclamar, com també ho van fer els polítics locals, un record per les dones del món rural que ancestralment han sostingut l'economia i la població al Pirineu.