JORDI ESCUDÉALP
El sector hoteler de la Cerdanya fa un balanç correcte de l'afluència que estan tenint els establiments de la comarca durant aquest pont, amb oscil·lacions d'ocupació molt diverses en funció dels dies, tenint en compte que la major part de les reserves fetes no són de quatre nits, sinó del cap de setmana o de tres dies, segons van explicar ahir fonts d'alguns establiments hotelers consultats per aquest diari.
L'ocupació haurà tingut puntes fins al 95 % o fins i tot haurà estat plena en algun cas (com a l'hotel Villa Paulita), però especialment durant el cap de setmana, atès que no tothom fa pont i alguns clients ahir ja feien les maletes per tornar cap a casa. A l'hotel El Lago, de Puigcerdà, hauran tingut una mitjana del 85 % d'ocupació, però amb un ple pràcticament absolut dissabte.
El mateix passa al Park Hotel de Puigcerdà, en què s'ha arribat al 95 % d'ocupació en el punt fort del cap de setmana, i en canvi avui amb prou feines s'arribarà al 50 %, segons explicava ahir la seva directora, Maria Orriols, i apuntava que l'any passat s'esqueia més bé perquè eren tres dies seguits de festa sense cap laborable entremig. Al mateix temps, afegia que s'ha notat un descens pel que fa "al percentatge de client que ha vingut a esquiar i, en canvi, ha vingut gent simplement a passar el cap de setmana a la Cerdanya perquè tenen amics a les segones residències". A l'hotel Del Prado, de Puigcerdà, també s'han assolit puntes fins al 95 %, "sobretot de dissabte a dilluns", quan les perspectives eren de la plena ocupació, "però ens ha fallat una mica la neu". En canvi, el restaurant d'aquest establiment "ha funcionat a ple rendiment com en qualsevol altre pont".
Malgrat que l'ocupació hotelera d'aquest cap de setmana a la Cerdanya no hagi estat del cent per cent, la quantitat de turistes que aquests dies han visitat la comarca ha estat molt considerable, ja sigui perquè hi han passat un sol dia o perquè hi tenen una segona residència. Ahir al migdia els carrers de Puigcerdà eren plens, i la circulació pel centre de la vila era complicada, així com també les possibilitats de trobar aparcament.