M. PRATLA SEU D'URGELL
Segons un estudi fet per experts de la Universitat de Lleida (UdL) i la Universitat Rovira i Virgili, els cursos de la universitat d'estiu de la UdL que es van fer l'any passat a la Seu d'Urgell van tenir un impacte econòmic de 304.155 euros, que suposen el 3,4% del PIB durant les dues setmanes que duren. Els sectors econòmics més beneficiats són l'hoteleria, amb el 36,8%; l'oci, amb el 15,7%, i la indústria, amb el 14,3%. L'estudi destaca que l'impacte global en la producció és 2,67 vegades més gran que no pas la demanda inicial generada pels cursos.
Això vol dir que cada euro gastat pels alumnes va suposar una despesa de 2,67 euros per a l'organització. Les xifres tenen en compte les despeses d'organització, el professorat i l'alumnat durant la seva estada a la ciutat, excepte els alumnes de l'Alt Urgell, la Cerdanya i Andorra, a causa de la seva proximitat.
Segons l'estudi, la universitat d'estiu de la UdL dinamitza el turisme de la Seu d'Urgell amb 385 estudiants i 63 professors l'any passat i 311 estudiants i 45 professors aquest any amb 15 cursos que es van acabar divendres passat. Segons l'organització dels cursos, aquest any s'ha aconseguit una xifra rècord d'inscrits, 957, en 42 cursos en diferents seus de la universitat d'estiu, com ara la Seu d'Urgell, Tremp, Seròs, la Val d'Aran, Solsona, Erill la Vall, Arbeca i Àger.
La setmana que ve, la universitat d'estiu de la UdL començarà dos nous cursos, un a Salardú sobre aigües termals i l'altre a Solsona per aprendre a crear una empresa. El darrer curs es farà del 6 al 10 de setembre a les Garrigues.