El tren semidirecte fins a Barcelona deixarà el trajecte en dues hores i mitja

L'alcalde de Puigcerdà lloa el servei però avisa que insistirà pel recorregut de dues hores

 10:08  
Enviar
Imprimir
Aumentar el texto
Reducir el texto
L'interior d'un tren en el moment de sortir de l'estació de Puigcerdà<br/>
L'interior d'un tren en el moment de sortir de l'estació de Puigcerdà
 ARXIU/MIQUEL SPA

MIQUEL SPAPUIGCERDÀ
El departament de Política Territorial va concretar ahir els horaris i la durada de l'esperat tren semidirecte entre Puigcerdà i Barcelona. Segons va anunciar el mateix conseller, Joaquim Nadal, la nova línia sortirà cada dia de dilluns a divendres a un quart i cinc minuts de set del matí de la capital cerdana i arribarà a la plaça de Catalunya de Barcelona nou minuts abans de les nou del matí. El trajecte suposa un estalvi respecte als actuals recorreguts d'uns 43 minuts pujant i 31 baixant. El servei permetrà als cerdans que vulguin anar a treballar a Barcelona ser-hi abans de les nou. La mesura va ser ben rebuda pel territori, si bé no satisfà plenament les aspiracions dels polítics cerdans.
El nou servei tindrà també un trajecte de tornada que sortirà del centre de Barcelona a dos quarts i dos minuts de set de la tarda i arribarà a Puigcerdà quan faltin quatre minuts per a les nou del vespre. Aquest trajecte escurça la durada mitja hora. El servei entrarà en funcionament el dilluns dia 6 de setembre gràcies al fet que s'acabaran les obres de remodelació de l'estació de la Sagrera, a Barcelona. Per escurçar el temps del trajecte, la Generalitat ha reduït les parades, de manera que fins a a Barcelona el comboi tan sols s'aturarà a Ripoll i Vic. Axí, el tren no s'aturarà ni a les estacions cerdanes de Queixans, Urtx i la Molina ni a les ripolleses de l'altra banda de la collada com ara Tosses, Planoles i Ribes de Freser. A partir de Vic, el tren tampoc no s'aturarà fins a Barcelona, recorregut que repetirà de pujada. L'alcalde de Puigcerdà, Joan Planella, va rebre ahir la notícia amb satisfacció. Planella va afirmar que "és un avenç" respecte al que hi havia fins ara, però va avisar que l'objectiu de Puigcerdà i la Cerdanya és aconseguir un trajecte de dues hores. El batlle puigcerdanenc va argumentar que "anem avançant, però ens agradaria avançar molt més". Planella va qualificar de correctes els horaris que ha proposat la Generalitat perquè permetran baixar a Barcelona per feina en tren.

COMPARTIR
 
  HEMEROTECA
  Enquestes d'actualitat
Veus bé que s´hagi avançat l´inici del curs escolar?
  Sí
  No
Votar »
 
RESULTATS ACTUALS
47%
No 53%
 
Veure més enquestes »
  CONCURS DE FOTOS DE L'ESTIU

TEXTO

DESCRIPCION
 Veure galeria »
  Món curiós

TEXTO

DESCRIPCION
 Veure galeria »
  Conegui'ns:  CONTACTI |  CONEGUI'NS |  ADRECES I TELEFONS |  CORREUS ELECTRÒNICS     PUBLICITAT:  TARIFES  
regio7.cat és un producte de Editorial Prensa Ibérica
Queda terminantment prohibida la reproducció total o parcial dels continguts oferts a través d'aquest mitjà, excepte que es disposi d'autorització expressa de Regio7.cat. Així mateix, queda prohibida tota reproducció a l'efecte de l'article 32.1, paràgraf segon, Llei 23/2006 de la Propietat intel·lectual.
 


  Avís legal
  
  
Altres mitjans del grup Editorial Prensa Ibérica
Diari de Girona  | Diario de Ibiza  | Diario de Mallorca  | Empordà  | Faro de Vigo  | Información  | La Opinión A Coruña  |  La Opinión de Granada  |  La Opinión de Málaga  | La Opinión de Murcia  | La Opinión de Tenerife  | La Opinión de Zamora  | La Provincia  |  La Nueva España  | Levante-EMV  | Mallorca Zeitung  | Superdeporte  | The Adelaide Review  | 97.7 La Radio  | Blog Mis-Recetas  | Euroresidentes  | Lotería de Navidad