El comerç de Puigcerdà és més que els carrers Major i Espanya. Sota aquesta filosofia, l'associació de comerciants de la vila, l'Ajuntament i la Generalitat han signat un conveni de col·laboració que ha de permetre vendre la capital cerdana com un centre comercial a cel obert, de manera que pugui competir amb els actualment reeixits centres comercials.

La presidenta del gremi comercial de Puigcerdà, Marina Clot, ha explicat que cal que "la gent prengui la idea de Puigcerdà com un centre comercial on pot trobar de tot". Aquest projecte implicarà que els comerciants unificaran una imatge i la distribuiran a través de campanyes de publicitat per arribar als clients en l'àmbit nacional. Igualment, comerciants i Ajuntament han iniciat un treball per ampliar la senyalització dels centres comercials. En aquest sentit, Clot ha argumentat que "volem que Puigcerdà es deixi de conèixer com a carrer Major i carrer Espanya, com si tan sols tinguéssim els dos carrers principals; per això la idea de centre comercial va més enllà de dos carrers". El nou projecte de senyalització comercial ha d'incloure els carrers transversals com ara Alfons I, Escoles Pies i Ramon Cosp. En aquest sentit, la presidenta de l'associació de botiguers ha remarcat que a les botigues del centre de Puigcerdà s'hi pot trobar de tot i de tots els preus, tal com passa també en els centres comercials. D'aquesta manera els botiguers volen combatre el prejudici que a la capital cerdana els preus són més alts.