El Tren Groc de la Cerdanya torna a circular. Després d'uns mesos aturat perquè es poguessin iniciar els primers treballs de reparació de la línia, la Societat Nacional de Camins de Ferro (SNCF), titular de la línia, n'ha reprès el servei per tal d'acollir la gran demanda que té entre els cerdans, segons residents i turistes durant les vacances de Nadal i l'hivern en general. Les actuacions sobre les vies, però, es reprendran el mes de març, quan el popular Canari, tal com se'l coneix a l'Alta Cerdanya, tornarà a entrar als tallers fins al mes de juliol.

La represa de l'activitat s'ha fet amb l'habitual baixa intensitat del període hivernal, amb les dues locomotores a cada un dels extrems i dos vagons per a passatgers, la qual cosa configura una capacitat per a 150 persones. Aquestes primeres setmanes de desembre, el Tren Groc ja ha acollit els primers viatgers amb plena normalitat en els quatre recorreguts diaris que ha programat, segons ha explicat el portaveu de l'associació d'usuaris del Tren Groc, Jordi Bartolí. Les obres que porta a terme l'estat francès i l'administració regional del Migdia Pirineus i el Llenguadoc Rosselló se centren en la renovació de les vies i la infraestructura general de la línia, i es deixa per a més endavant una possible renovació de les locomotores i els vagons. L'actuació té un pressupost de 14 milions d'euros i es farà en tres fases. Una primera que s'ha portat a terme des de l'estiu, l'aturada que es farà el mes de març fins al juliol, i una nova aturada que la SNCF ha programat per a la tardor de l'any que ve.