La Diputació de Lleida ha acordat, conjuntament amb els Consells Comarcals del Pirineu, redoblar els esforços per promocionar els rius, embassaments i la pesca com un atractiu turístic especialment en països on aquest esport té un paper important entre la població. En aquesta línia, el mercat francès serà un dels triats per incidir en l'oferta turística de la Cerdanya i l'Alt Urgell a través de la pesca al Segre.

Els responsables del Patronat de Turisme de la Diputació de Lleida han anunciat l'execució d'un programa d'accions a escala nacional, estatal i internacional per fer venir nous turistes als rius del Pirineu i tota la demarcació. Així ho ha exposat el director del patronat, Juli Alegre, en el decurs d'una reunió amb tècnics de turisme de totes les comarques lleidatanes: "enguany el patronat ha volgut donar més visualització al producte de la pesca, en el qual també estan treballant diferents patronats de turisme de la demarcació; les comarques de Lleida disposen d'una àmplia oferta de rius i embassaments per practicar-hi la pesca i cada any atreuen molts visitants de tot Catalunya i de la resta de l'Estat, com també de molts pescadors francesos".