Josep Rull insisteix que a l'aeròdrom "no s'admetrà aviació comercial"

El conseller respon al síndic de greuges amb una carta on justifica i defensa el procés seguit

15.04.2016 | 07:38
Aeròdrom de la Cerdanya

El conseller de Territori i Sostenibilitat, Josep Rull, assegura al síndic de greuges, Rafael Ribó, que en el nou pla urbanístic de l'Aeròdrom de la Cerdanya "en cap cas s'admetrà l'aviació comercial". Rull va trametre aquest dilluns un document de 6 fulls al síndic en què justifica i defensa l'actuació que en tot el procés d'informació i aprovació del nou document ha dut a terme el departament que ara ell dirigeix.

Amb tot, Rull va fer aturar la setmana passada l'aprovació definitiva en la sessió de la Comissió d'Urbanisme de Catalunya per poder atendre, primer, una petició d'informació que li havia arribat a darrera hora del síndic. Ribó actuava, per la seva banda, atenent les queixes que un grup de veïns i dos ajuntaments li havien fet arribar en contra de l'actuació de l'administració.

En la seva resposta, a la qual ha tingut accés Regió7, Rull explica al síndic que el pla urbanístic de l'aeroport que es vol aprovar actualitza les especificacions d'ús que ja recollia el Pla Director de l'Aeròdrom de la Cerdanya, del 2006, però "mantenint el mateix escenari previst d'aviació lúdica i esportiva, aviació general, ultralleugers, globus aerostàtics, paracaigudisme i amb especial atenció al vol a vela, com a activitat de referència de l'aeròdrom".

El conseller admet que en la proposta actual hi ha un increment de 3 hectàrees de la superfície (ara se'n regulen 40,6), però el justifica com "la necessitat de regular" el sector que es desenvolupi en serveis a oferir als usuaris de la instal·lació. Rull destaca que es tracta d'un "aeròdrom esportiu de muntanya en un emplaçament de gran singularitat per a la pràctica aeronàutica".

També recorda a Rafael Ribó, però, que respecte a la proposta inicial hi ha hagut una gran reducció de m2 de sostre edificable, s'ha passat dels 9.011 inicials als 3.511 actuals.

Rull concreta que els usos complementaris de l'activitat aeronàutica han de ser "comercials, serveis, industrials, logístics, hoteler, d'investigació, de formació, lúdics i d'informació, difusió i comercialització turística".

El conseller ha citat al seu despatx el síndic per a una entrevista aquest dimarts a la tarda, on li exposarà personalment les raons del departament en aquest procés. La intenció de Rull és poder portar a aprovació el pla en la propera reunió de la Comissió d'Urbanisme de Catalunya.

Compartir a Twitter
Compartir a Facebook
L'últim El més llegit
Enllaços recomanats: Premis cinema