La iniciativa privada ha passat una vegada més davant de les administracions i una empresa de la Cerdanya ha creat rutes sobre el patrimoni de la vall resseguint els vestigis que hi ha en diversos municipis d'un i altre costat de les fronteres, ja siguin estatals, provincials o municipals.

Es tracta de l'empresa Kerretània Projectes Culturals, que ja l'any passat va constatar l'interès del turisme per conèixer la història de la vall lligant el seu patrimoni i obviant les divisions administratives.

L'empresa, del gestor local Gerard Cunill, ha creat un forfet cultural integrat que permet visitar el patrimoni de Llívia, Bolvir i Martinet, a més d'altres vestigis com els de Puigcerdà i Montlluís, fortalesa declarada Patrimoni de la Humanitat per la Unesco, situada a pocs quilòmetres de la capital cerdana.

El nou producte turístic, consultable al portal a Internet de Kerretània, suposa l'inici de la consecució d'un dels principals reptes d'unificació del turisme de la Cerdanya, liderat històricament per les administracions.