La manca d'una política constant i determinada en la coordinació i unificació de l'oferta turística ha empès els empresaris de la vall a fer-ho pel seu compte. Veient que ja no és suficient esperar l'arribada dels clients fidels, els hotelers i responsables d'empreses de serveis turístics s'han unit per anar creant de mica en mica el destí unificat transfronterer que el turisme local sempre ha somniat. Empresaris d'un costat i l'altre de les fronteres estatals i provincials han impulsat els últims anys el clúster Sol dels Pirineus, que ja aglutina més de 70 empreses de l'Alta i la Baixa Cerdanya, el Capcir i el Conflent. Els empresaris treballen sobre un doble objectiu: d'una banda, unificar el territori sota una marca turística i, de l'altra, esdevenir una plataforma de dinamització econòmica que ajudi a crear i fer créixer les empreses locals.

El clúster va iniciar una promoció conjunta a través de portals provisionals com ara www.pyrenees-catalanes.com, per al públic de l'estat francès, i www.pirineus-sensacions.es, per al públic del costat sud de la frontera estatal, que ara, però, estan fora de servei mentre s'espera obrir nous dominis. Actualment, els empresaris treballen en cinc àrees temàtiques, salut i benestar, esport, desenvolupament sostenible, alimentació i turisme per anar plantejant noves propostes d'accions conjuntes que uneixin la vall i la promoguin arreu.