Una petita passa més de la Cerdanya en el seu somni de coordinació transfronterera. Al ritme propi de la vall, la comarca va fer ahir un pas més en la seva promoció de cara a l'exterior. En el marc de la 34a edició de la Diada de Cerdanya, centrada aquest any en el debat sobre el futur econòmic local, l'Assemblea d'Alcaldes reunits a Prats van estar d'acord a posar-se a treballar en la recerca d'una marca càrnia pròpia.

La marca hauria de permetre, d'una banda, aglutinar ramaders i carnissers cerdans i, de l'altra, exportar el nom de la vall amb un producte de qualitat amb segell de denominació d'origen. Així ho va explicar el president del Consell Comarcal i alcalde d'Alp, Ramon Moliner, en sortir d'una assemblea que va aplegar una quinzena de representants municipals: "per què no pensar en possibles marques comarcals o que puguin superar la comarca i que permetin aprofitar la singularitat que tenim, que és 'Cerdanya'...? Es tracta d'anar una mica més enllà i explotar la marca potent que tenim, hem de sumar esforços per reivindicar això".

Projecte ferroviari turístic

Un altre dels projectes sobre els quals van acordar treballar els alcaldes és la creació d'un paquet turístic que lligui el Cremallera de Núria, la R3 de Renfe i el Tren Groc, amb el lideratge del Govern.