Els sectors de la restauració, l'hoteleria, la producció agroalimentària ecològica i el turisme de la Cerdanya han posat la primera pedra per treballar conjuntament amb l'alimentació autòctona i ecològica com a eix vertebrador i així reimpulsar tots els sectors.

Representants empresarials d'aquests àmbits econòmics han establert la base d'aquesta nova manera de treballar a partir d'un intercanvi fet amb companys de professió del País Basc, als quals han visitat en una sortida conjunta a la població d'Urduña.

L'objectiu del projecte és que tots els sectors relacionats amb la producció agroalimentària treballin coordinadament i posar com a gran interès comú l'alimentació. Tant és així que en aquest viatge al País Basc hi han pres part representans de Cuina Pirinenca de Cerdanya, de l'Associació de Productors Ecològics de Cerda-nya, elaboradors i fins quatre tècnics dinamitzadors tant de l'àmbit privat com de les administracions.

En nom de Cuina Pirinenca, David Isern, ha explicat que l'objectiu de l'experiència era doble. D'una banda, conèixer la dinàmica empresarial del País Basc, on el fort arrelament de l'associacionisme fa que les estructures empresarials també creixin de manera coordinada i, de l'altra, cohesionar els diversos sectors de la Cerdanya per «conèixer-nos més i establir ponts». El responsable del Cerdanya Ressort de Prullans ha argumentat que, arran del viatge a Urduña, «vam veure que hem de treballar més junts, no tan sols productors i elaboradors sinó tots junts al voltant de l'alimentació, i això farà que tots anem a l'una units per coordinadors». Isern ha remarcat que justament ara la Cerdanya viu una conjuntura ideal amb diversos dinamitzadors actuant simultàniament.

La presidenta de l'Associació de Productors Ecològics de Cerdanya, Roser Bombardó, ha afirmat que «hem d'apostar per un model pensant en tancar cicles molt més locals del que es fa ara, i així el productor pot acabar traient valor afegit del territori que acabin repercutint en el mateix territori». Bombardó ha remarcat que la cooperació beneficia tots els sectors: «quant a l'hoteler, també ajuda a posicionar-se millor i oferir un producte local de veritat. Al final, el model que volem es basa a sumar».