L'Ajuntament de Lles de Cerdanya està aconseguint que de mica en mica es vagi renovant la carretera d'accés al municipi, una de les més estretes i malmeses de la comarca. La Diputació de Lleida ha aprovat la renovació i ampliació d'un nou tram del vial, que se sumarà a l'executat fa dos anys. El nou tram ha de connectar el nucli de Travesseres amb el que es va renovar, que actualment queda aïllat enmig del trajecte entre la N-260 a Martinet i Lles.

La Diputació de Lleida ha aprovat en el ple d'aquest mes de març el projecte de millora del nou tram de la carretera LV-4036, el qual farà uns tres quilòmetres. En el projecte realitzat l'any 2016, al llarg d'un tram de dos quilòmetres, les obres van durar un any. L'aparició de grans roques en les tasques de moviments de terrers i aplanament del terreny va obligar a endarrerir els terminis. En aquest sentit, les obres comportaran una nova temporada de restriccions de trànsit i un termini d'execució que també podria situar-se a l'entorn dels dotze mesos. L'actuació de fa dos anys va tenir un pressupost superior al milió d'euros.

Debat ecologista

El projecte de millora i ampliació de la carretera LV-4036 suposa la renovació d'un vial estret i amb un ferm irregular per un altre de carrils i vorals amples. Això requereix l'extracció de terres al llarg del vial, sovint amb la utilització d'explosius a causa de la presència de grans rocs. L'afectació del paisatge va comportar en les obres del primer tram renovat l'aparició de crítiques per part de sectors ecologistes i intel·lectuals del Pirineu amb la publicació d'una carta de rebuig. L'Ajuntament defensa el projecte i posa en qüestió que els crítics visquin a la zona.