La seu del Consell Comarcal de la Cerdanya a Puigcerdà és des d'aquest mes de març també finestreta per pagar tributs de l'Agència Tributària de Catalunya (ATC). L'òrgan comarcal ha acordat amb l'Agència Tributària afegir a la gestió dels tributs municipals, que ja assumeix des de fa anys, els que són competència de la Generalitat. Els responsables del Consell han aplicat un pla de formació als treballadors i han identificat l'edifici de la plaça del Rec de Puigcerdà com a seu de l'ATC a fi i efecte que els veïns que ho desitgin la puguin utilitzar.

La nova oficina de recaptació de la Generalitat a la Cerdanya es va posar en marxa el dia 20 de març i s'ha sumat a les seus centrals que l'Agència Tributària té a les capitals provincials i d'altres de territorials com la de la Seu d'Urgell. La de Puigcerdà donarà serveis de presentació de documents, però no els d'autoliquidacions, els quals es poden fer a l'oficina de la Seu d'Urgell.

El nou servei l'assumirà l'actual plantilla del Consell Comarcal, part de la qual n'ha rebut la formació específica, tot i que l'òrgan ja té assumides tasques tributàries perquè, conjuntament amb el Consell Comarcal del Ripollès, forma un ens de gestió de tributs des de fa anys. L'acord entre el Consell Comarcal de la Cerdanya i l'Agència Tributària de Catalunya s'emmarca en la política de l'ens comarcal d'esdevenir finestreta única per a la gestió dels tràmits entre els ciutadans i l'administració supralocal. En aquest sentit, l'Oficina d'Atenció Ciutadana del Consell Comarcal és des de l'inici de la dècada del 2000 finestreta única de la Generalitat i és vàlida per a la presentació de documents oficials.