Un acord amb el Patronat de Turisme de Lleida permet al Patronat Comarcal de Turisme de la Cerdanya millorar el procés de recollida de dades de visitants. Segons han explicat els tècnics de turisme del Consell Comarcal de la Cerdanya, han incorporat en fase de prova pilot un nou sistema automàtic de recollida d'enquestes a través d'una màquina que ha quedat instal·lada a l'oficina de l'entrada de Puigcerdà. En els pròxims mesos, l'anàlisi de la seva utilitat condicionarà la instal·lació del mateix sistema en la resta d'oficines de turisme de la vall. Fins ara Turisme Cerdanya recollia les dades dels visitants a través d'una enquesta voluntària. Des de fa dos anys, totes les oficines de la comarca comparteixen aquestes dades a fi de conèixer el perfil dels usuaris del servei i les preferències dels visitants. Per tal d'incentivar la participació en l'enquesta, entre tots els que la fan, el patronat sorteja una estada de dos dies a la Cerdanya per gentilesa de l'Associació d'Hotels i Allotjaments Turístics.