L'any 2018 ha començat turísticament confirmant la tendència a l'alça que ja va dibuixar el 2017. En els primers tres mesos d'aquest exercici, el sector ha crescut al Pirineu l'11,9% respecte del mateix període de l'any passat, percentatge que constata que el turisme és un dels factors que empenyen l'economia en la sortida de la crisi.

L'última actualització de dades de l'Institut d'Estadística (Idescat) mostra, a més, que el març la tendència encara va ser més bona, amb una xifra de visitants al Pirineu de 139.900 persones, la qual cosa suposa en xifres absolutes 30.500 visitants més a les comarques pirinenques. En aquest sentit, un factor clau en aquesta realitat estadística ha estat el fet que Setmana Santa comencés a final de març. Els hotelers de la Cerdanya i el Pirineu van situar la mitjana d'ocupació en aquestes dates en el 85%.

En aquesta tendència a l'alça, l'Idescat també observa un augment del consum d'establiments de luxe. Així, els que tenen una catalogació més alta són els que guanyen més clients, amb un increment també de l'11,9% respecte dels clients rebuts durant el primer trimestre de l'any passat. En aquesta línia, els establiments de quatre estrelles han incrementat el 9,7% el nombre de clients, els de tres, el 6%, i els de dues, un moderat l'1%. Per contra, els establiments de menys categoria, és a dir els d'una estrella, baixen el 3% la clientela rebuda i els d'una estrella d'argent baixen la facturació el 21,5% respecte del primer trimestre del 2017.

A la Cerdanya la tendència a l'alça s'ha vist afavorida per una campanya de neu sense precedents, amb nevades abundants i constants que han cobert les pistes d'esquí de gruixos que, al final de temporada, encara sumaven dos metres a les cotes més altes. Això ha situat la xifra d'esquiadors a la Molina i Masella en els 880.000.