Els ajuntaments de Fontanals i Das han condicionat el seu suport al futur nou Pla Director de l'Aeròdrom de la Cerdanya a la inclusió en el text de les limitacions absolutes de creixement, tant del vessant urbanístic com de l'activitat aeronàutica. Els dos ajuntaments, el Consell Comarcal com a propietari de l'equipament, i la Generalitat han fixat una nova reunió per al mes de juliol per avançar en l'esborrany del futur nou Pla Director, que encara no està acabat.

En les últimes reunions celebrades amb Urbanisme, els representants dels dos ajuntaments cerdans han exigit un grau més elevat de protecció de l'entorn de l'aeròdrom a fi de blindar el seu possible creixement futur. En aquest sentit, el nou text establiria fins i tot una prohibició total de construir entre l'aeroclub i la car-retera de Soriguerola, on amb l'anterior redactat es podia ampliar, amb una qualificació de protecció natural, segons ha explicat l'alcalde de Fontanals, Ramon Chia. Igualment, el nou Pla Director anul·laria l'equipament hoteler que preveia el primer redactat per fer-hi habitacions per a l'escola de vol i ho deixaria en una sala de reunions.

En aquesta línia, els dos ajuntaments també han exigit als redactors del pla que la construcció de nous hangars es limit a tres com a màxim i que els hangars de vol a vela es facin en una zona que queda semisoterrada i enjardinada per no crear impacte ambiental. Chia ha emfatitzat que «totes les possibles ampliacions han quedat anul·lades i ara esperem que ens enviïn l'esborrany per comprovar que tot queda tal com vam dir... però d'ampliacions res, si vénen amb això els direm que se'n tornin». Per la seva banda, l'alcalde de Das, Enric Laguarda, ha remarcat que «no hi ha res aprovat i no es farà res que la gent no vulgui que es faci».

El Consell Comarcal també s'oposa a un creixement de l'equipament i remarca que, de totes maneres, això ja quedava clar en el primer redactat. El president del Consell i alcalde d'Alp, Ramon Moliner, ha argumentat que «ja en l'anterior redactat no es preveia cap ampliació ni cap canvi d'ús de les instal·lacions, i això continuarà sent igual... no hi haurà cap ampliació de la pista ni es farà aviació comercial, tal com deia el pla anterior, l'únic replanteig és que ara ho porta Urbanisme i no Transports». Moliner ha emfatitzat que «el document de l'esborrany encara no existeix».