Pascual Aguilar, regidor d´Obres, Serveis Urbans i Mobilitat, explica que la reordenació s´ha fet a través de la construcció de diferents illetes -una de les quals fa «com una mitja rotonda»-, que permeten fer més clara la circulació. El regidor assenyala que «en aquesta cruïlla sempre hi havia la sensació de ser en terra de ningú, i ara ha quedat tot més endreçat». A més, explica, tot i l´escepticisme inicial de la població sobre els beneficis d´aquestes illetes, a mesura que han anat agafant forma i s´hi ha anat reconduint el trànsit els veïns n´han vist els avantatges. «Ara tothom sap per quin carril ha d´anar», conclou.

Aguilar considera que «és una millora important» per a un dels principals accessos del municipi, tot i que avança que «no és una solució màgica», perquè quan la C-55 estigui col·lapsada la congestió també afectarà aquest punt.

La millora de l´entrada i sortida d´Abrera per aquest indret evita que el cotxe que vulgui anar en sentit Manresa des del centre urbà quedi parat enmig del carril i entorpeixi els cotxes que volen anar des del nucli urbà al Rebato. A més, els vehicles que provinents de la C-55 vulguin anar cap al Rebato poden fer ara la maniobra d´una manera molt més clara.

D´altra banda, Abrera també ha estrenat fa uns quants dies un nou accés al barri de Sant Hilari, una obra que la Generalitat ha fet com a complement del desdoblament de les vies entre Martorell i Olesa. Aquest accés és situat a tocar del camp de futbol i -assegura Aguilar- és avantatjós tant pel fet que dóna una segona entrada i sortida al barri -fins ara només s´hi podia accedir per un punt, amb els incovenients que això comporta- com perquè els veïns que viuen prop del nou accés podran anar més ràpidament a casa, ja que no hauran de travessar tot el barri com passava fins ara.