Daniel Bullich, cap del grup municipal dels socialistes a la capital berguedana, explica que «és una bona iniciativa», que demostra que «els habitants de Berga ens hem de creure, des d´aquest mateix moment, que som una ciutat».

En la mateixa línia s´expressa Jesús Boixader, l´únic representant d´ERC al ple local, que es mostra «a favor del que significa el bus urbà, i les facilitats que suposa per als ciutadans». Jesús Boixader pensa, però, que serà «difícil tirar endavant un bus urbà que es limiti a Berga», i que «cal connectar-lo aviat amb altres pobles del costat». En aquest sentit, l´alcalde de Berga, Juli Gendrau, va anunciar ja en l´acte de presentació del servei, dijous, que el bus interurbà entre Berga i Gironella s´integrarà a la iniciativa el 2009, i que hi ha la voluntat d´ampliar-ho fins a Avià.

Per la seva banda, Natxo Romero, regidor de la CUP, subratlla que «des del principi vam apostar perquè Berga pogués gaudir d´aquesta mobilitat en bus urbà, ja que molts dels serveis sanitaris i educatius de la ciutat queden allunyats del nucli».

Natxo Romero creu, doncs, que «aquest mitjà de transport era un deute pendent que el consistori berguedà tenia amb la ciutadania», i que «el municipi té un índex elevadíssim de persones grans, que fa molt necessari el funcionament constant d´aquest servei urbà de bus». El regidor de la CUP de Berga elogia «el profit social» que comportarà una iniciativa que «havia estat present en diferents programes electorals dels equips de govern de la ciutat, però que mai no s´havia pogut convertir en una realitat palpable».

Ara bé, ERC i PSC afirmen que «ha mancat informació» i que els seus respectius grups «no n´han pogut conèixer tots els detalls». Daniel Bullich remarca que «el consistori no ens n´ha detallat les característiques, ni ens ha donat l´oportunitat de discutir-ne el full de ruta». El socialista manté que «per fer-ne una valoració completa caldrà veure´n els resultats».

Així mateix, Jesús Boixader, d´ERC, diu que «tot ha anat molt ràpid i s´ha dut amb un excés de discreció». El republicà berguedà relata que «els partits que no formen part del govern van saber que aquest projecte es convertiria en realitat, poc temps abans de la presentació», i que «ningú no ens en va explicar ni els horaris ni el recorregut». Natxo Romero, en canvi, subratlla que «sempre que vam demanar-ho, vam poder accedir als documents del projecte» i que «possiblement, qui no n´ha tingut prou informació és perquè no s´hi ha interessat». Tot i que reconeix que «és probable que l´equip de govern actués de manera unilateral i que faltés una explicació pública del procés».

El nou bus urbà funcionarà a la capital del Berguedà a partir de demà, i oferirà servei els dies laborables. Inclou una vintena de parades, i tindrà sortida i arribada al passeig de la Pau. Les previsions són que al llarg de l´any hagin utilitzat aquest transport fins a 30.000 viatgers.