JOSE SÁNCHEZESPARREGUERA
El regidor de Promoció Econòmica de l'Ajuntament d'Esparreguera, Antoni Cabré, va anunciar, durant el darrer ple municipal, celebrat el 21 de maig, la creació de cara al mes de setembre que ve del Consell Local del Comerç per "posar sobre la taula les inquietuds" d'aquest sector. Cabré va fer aquest anunci durant la seva resposta a la interpel·lació que van plantejar-li CiU, ERC, AIESPA i Gent d'Esparreguera, en què reclamaven informació sobre el capteniment del govern local en matèria de comerç a Esparreguera.
Durant l'exposició de la interpel·lació, el regidor d'ERC, Josep Rovira, va assegurar que el problema és la "congestió del comerç en zones estratègiques properes al nucli urbà" i que cal treballar per "crear nous espais per deixar el cotxe. Els aparcaments no poden quedar al marge i hem de fixar calendaris i dates". Per aquest motiu, va demanar que es fes una planificació inversora plurianual i que, de cara al futur, es treballi per crear "noves centralitats comercials als barris", per tal d'evitar aquesta concentració al centre de la vila.
Cabré va respondre que "en els darrers dos anys s'han augmentat les zones d'aparcament amb les Hortes i La Passió" i va afegir que en el tema de l'aparcament "es necessita una rotació dels vehicles" per beneficiar el comerç, per això troba positiva la presència de la zona blava. A més a més, Cabré va afegir que "aquest Ajuntament fa costat al comerç i que posarà el que sigui necessari per tirar-lo endavant". Per això, va dir que de cara a la propera Fira Medieval potenciaran la participació de les botigues d'Esparreguera. D'altra banda, alguns partits de l'oposició, com són CiU i ERC, van mostrar la seva voluntat de participar al Consell Local del Comerç proposat per Cabré.
Durant la interpel·lació, els grups de l'oposició també van proposar altres iniciatives relacionades amb el comerç o l'aparcament. Així, el mateix Rovira va expressar la possibilitat de fer un aparcament subterrani a l'avinguda de Francesc Macià, ja que creu que "generaria nous espais de trobada per al comerç". En transport urbà, també va comentar que cal modificar el recorregut i la freqüència de pas de les dues línies que hi ha a Esparreguera. Sobre la proposta de l'aparcament subterrani, Iñaki Andrés va respondre que "tothom ens diu que Esparreguera no té envergadura per disposar de dos aparcaments d'aquest tipus" (el primer seria el que es vol fer a l'Hort de Cal Vives).