V. GUMÀ/ACNIGUALADA
Un total d'onze creadors i dissenyadors han participat en el primer any de funcionament del projecte Physic Barcelona, la plataforma de promoció amb seu a Igualada que té per objectiu ajudar els dissenyadors independents a fabricar i comercialitzar les seves col·leccions incidint en el suport a les fases de prototipatge, fabricació i comercialització. Concretament, en un any s'han desenvolupat 319 prototips i s'han fabricat 4.680 peces. De mitjana, s'han fabricat 234 unitats per cada dissenyador la primera temporada i 301 unitats la segona. Els proveïdors de Physic han facturat més de 200.000 euros per feines vinculades amb el projecte.
En el balanç del primer any de funcionament, Be Physic ha integrat una part del sector tèxtil i industrial català, homologant i fabricant productes en 47 empreses del sector tèxtil, majoritàriament pimes i micropimes de l'Anoia, el Maresme, el Baix Llobregat, el Barcelonès, el Vallès i el Pla d'Urgell.
A més, s'han fet més d'una vintena de relacions comercials entre els usuaris de Physic i empreses marquistes catalanes i distribuïdors i s'ha generat un volum de negoci superior als 70.000 euros. Durant el primer any de funcionament, també s'ha obert un showroom a Rússia, un canal de distribució d'estocs a Privalia i relacions comercials amb empreses com Punto Blanco, Diacar, Serpelsa i Escorpión.
Després d'un primer any de funcionament, Physic continua volent evolucionar. Sense anar més lluny, el desembre del 2008 es va fer una nova convocatòria per accedir a Be Physic amb 27 candidatures, de les quals el comitè d'experts en va seleccionar quatre. Concretament, es tracta dels creadors Teresa Helbig, Estrella Archs, Madre mía del amor hermoso i Bambi by Laura.
Physic és una iniciativa que s'emmarca en el Pla de Dinamització de la Moda 2007-2010 que es va posar al servei dels dissenyadors per ajudar-los a la transformació de les seves idees en realitats físiques. D'aquesta manera, preveu solucionar els problemes de prototipatge i fabricació i facilita les relacions comercials amb marques de moda catalanes i distribuïdors consolidats.
Boris Bidjan Saberi, dissenyador que ha participat en el primer any d'experiència de Be Physic, creu que es tracta d'una idea "ideal", ja que el projecte disposa d'un equip "que m'entén i que entén el meu producte, una cosa molt difícil". En una línia similar s'ha expressat l'igualadí Enric Burgstaller, que pertany a Physic i que fa vuit anys que es dedica al disseny. Per a Burgstaller, és una iniciativa "fantàstica" per acompanyar-te els anys en què una empresa creix, i creu que si ell hagués disposat d'una eina com Physic quan va començar, no s'hauria "equivocat tant".
Ahir a la tarda, la directora general de Comerç de la Generalitat, Gemma Puig, va ser a Igualada per celebrar també aquest aniversari. David Garcia, gerent de Fagepi, i coordinador del projecte Physic, resumeix que "en un any, el 2008, hem creat pràcticament 320 prototips, el que són 4.680 unitats". Uns números excel·lents als quals s'afegeix "l'estàndard, d'una qualitat molt elevada, tant en els prototips en general com les peces que hem fabricat. Crec que és una cosa per destacar", explica Garcia als mitjans, fent balanç d'un gran any.igualada |acn