ROGER VIVESMARTORELL
L'Ajuntament de Martorell presentarà al·legacions al Pla Territorial Metropolità de Barcelona perquè "el traçat del transport ferroviari passi de la manera més adequada possible pel municipi".
Així ho afirma l'alcalde, Salvador Esteve, que remarca que "els tècnics encara estan estudiant el projecte, no tenim les al·legacions definides però el que és segur és que en presentarem tant com a Ajuntament de Martorell com dins el conjunt de les ciutats de la segona corona metropolitana".
L'alcalde explica que "les dues noves línies ferroviàries que estan projectades", el ferrocarril orbital metropolità i l'eix transversal ferroviari, "no passen per on voldríem pel nostre municipi, és per això que intentarem modificar-les".
Respecte al creixement que el Pla Territorial preveu a la ciutat, Esteve reconeix que "l'eix Martorell-Abrera ha de créixer per força, això és evident només veient que cada dia a la SEAT vénen 200 treballadors amb autocar", i seguint en aquest línia recorda que "som la ciutat més petita de la segona corona metropolitana pel que fa al nombre d'habitants", ja que les altres són Vilanova i la Geltrú, Vilafranca del Penedès, Mataró, Sabadell, Terrassa i Granollers, "però nosaltres som els que tenim un volum industrial més important".
El Pla Territorial Metropolità de Barcelona es troba ara mateix en procés d'exposició pública, un cop s'aprovés de manera inicial el 22 de maig passat. A partir del 30 de setembre, com a molt aviat, s'hi podran presentar les al·legacions pertinents.
El document actual ha estat confeccionat de manera paritària per una comissió del govern de la Generalitat i una altra formada per representants locals, un cop l'abril del 2008 se'n presentés l'avantprojecte.
El projecte també preveu la continuació de l'A-7 entre el Vendrell i Abrera i un vial de connexió entre Martorell i Vacarisses que ha de servir per connectar la C-16 i l'A-2 amb la ronda del Vallès.