Santpedor estudia explotar la figura de Pep Guardiola com a reclam turístic

L'alcaldessa Laura Vilagrà ha explicat que s'ha contractat una empresa perquè faci l'estudi

 
Josep Guardiola el dia de la inauguració del camp de futbol de Santpedor, que porta el seu nom
Josep Guardiola el dia de la inauguració del camp de futbol de Santpedor, que porta el seu nom arxiu/jordi biel

ALBA IGLESIASMANRESA
L'Ajuntament de Santpedor ha encarregat un estudi a una empresa de turisme perquè elabori un pla i converteixi la figura de Pep Guardiola (natural de Santpedor) en un potent reclam turístic. Així ho ha avançat a Regió7 la seva alcaldessa, Laura Vilagrà (ERC), que no ha donat més detalls del projecte ja que, tal com ha assenyalat, "és molt embrionari". De fet, l'Ajuntament sanpedorenc encara no ha pogut anunciar les seves intencions a la família de Guardiola ni al mateix entrenador.
Laura Vilagrà ha explicat que, després que l'equip dirigit pel santpedorenc fes història gua- nyant la Copa del Rei, la lliga i la Lliga de Campions la temporada passada, el municipi va viure unes setmanes amb una gran afluència turística atreta pels èxits obtinguts per Guardiola. L'alcaldessa ha assenyalat que la majoria de turistes que s'arribaven al municipi encuriosits per conèixer l'entorn que ha vist créixer Pep Guardiola "eren, sobretot, catalans", que no es perdien les visites "a la plaça Generalitat, on hi havia l'antiga casa dels seus pares, i el recentment estrenat camp de futbol municipal que du el nom de l'entrenador".
Josep Guardiola ja va posar Santpedor sobre el mapa durant els seus anys de jugador al primer equip del Barça, sobretot durant l'epoca del dream team. Ara ha tornat a promocionar, involuntàriament, el seu poble, gràcies als èxits de l'equip blaugrana.
Casos semblants
Un cas similar al de Santpedor ha passat amb el poble natal d'Andrés Iniesta, Fuentealbilla, que avui és conegut (si més no el nom sona) per tots els culés. La petita localitat de Fuentealbilla s'ha fet especialment coneguda des que Iniesta va marcar el gol in extremis contra el Chelsea a la semifinal de la Lliga de Campions, que va donar al conjunt blaugrana el bitllet per la final de Roma. Des de Fuentealbila calculen que el turisme hi ha crescut el 10%.
La localitat de Breda, a Girona, també s'ha convertit en mediàtica des que s'hi roda la sèrie de TV3 Ventdelplà. El municipi ha organitzat una ruta turística per atendre la demanda de les persones arribades de tot Catalunya que volen veure, en directe, els escenaris de la sèrie, com el bar Tramuntana i la casa rural de Can Rata.
L'últim lloc que s'ha promocionat a través de la televisió ha estat l'illa de Formentera. Els crea-tius de l'anunci de cervesa Estrella Damm van decidir ambienta-hir l'espot, i sembla que les imatges de sol, llibertat i tranquil·litat, acompanyades d'un dels èxits de l'estiu, Summercat, han convençut molts turistes.

  HEMEROTECA

  Galeria de fotos

TEXTO

DESCRIPCION

  Conegui'ns:  CONTACTI |  CONEGUI'NS |  ADRECES I TELEFONS |  CORREUS ELECTRÒNICS     PUBLICITAT:  TARIFES  
regio7.cat és un producte de Editorial Prensa Ibérica
Queda terminantment prohibida la reproducció total o parcial dels continguts oferts a través d'aquest mitjà, excepte que es disposi d'autorització expressa de Regio7.cat. Així mateix, queda prohibida tota reproducció a l'efecte de l'article 32.1, paràgraf segon, Llei 23/2006 de la Propietat intel·lectual.


Avís legal
Altres mitjans del grup Editorial Prensa Ibérica
Diari de Girona | Diario de Ibiza | Diario de Mallorca | El Diari | Empordà | Faro de Vigo | Información | La Opinión A Coruña | La Opinión de Granada | La Opinión de Málaga | La Opinión de Murcia | La Opinión de Tenerife | La Opinión de Zamora | La Provincia | La Nueva España | Levante-EMV | Mallorca Zeitung | Superdeporte | The Adelaide Review | 97.7 La Radio | Blog Mis-Recetas | Euroresidentes | Loteria de Nadal | Oscars | Goya