El tall, que es es mantindrà durant unes dues setmanes, segons la previsió de l’Ajuntament, és degut, concretament, al seguiment arqueològic que es farà a les restes de l’antic pont, iniciat l’any 1765 i destruït al 1939 per la guerra civil.

L’obra en qüestió consistirà a obrir un nou pas subterrani que connectarà l’escullera existent amb el pou de gel, i enllaçarà amb les restes del pont vell, arran dels antics baixos de Cal Silo. D’aquesta manera, hi haurà una sortida alternativa al pou i s’ampliarà el patrimoni arqueològic d’aquest indret.

Pel que fa al desviament, el trànsit provinent de la carretera de Manresa que vulgui dirigir-se a l’avinguda de la Mare de Déu del Claustre haurà de fer-ho a través de l’avinguda dels Països Catalans. Per als vehicles que tinguin la intenció de circular del Vall Calent fins a la carretera de Bassella, el consistori recomana desviar-se per l’avinguda dels Països Catalans i trencar a l’avinguda dels Trabucaires, fins al carrer de la Verge de Montserrat. A la plaça de les Moreres, només s’hi podrà accedir per anar a l’aparcament. La Policia Local també alerta que els vehicles pesants hauran de circular per la variant.

Tot i que la intervenció arqueològica no modificarà res, podria allargar-se, fins i tot, més de quinze dies, si la complexitat dels treballs ho requereix.Un cop enllestits, la direcció general de Carreteres començarà a construir la segona rotonda del portal del Pont, que completarà abans de Carnaval, és a dir, la tercera setmana de febrer. En aquest cas, el trànsit no es veurà afectat.

Durant un mes i mig, la Generalitat construirà una rotonda, en aquesta cruïlla, que tindrà un diàmetre exterior de 32 metres i un diàmetre interior de 16 metres, on és previst plantar gespa. Aquesta actuació, que permetrà als vehicles l’accés directe a la rotonda des del portal del Pont, comportarà la pèrdua de les cinc places d’aparcament situades davant el Pou de Gel. Per contra, les obres d’aquesta rotonda no han d’afectar el pàrquing de la plaça de les Moreres, on el govern solsoní també preveu -en un projecte que encara és verd- la construcció de 160 aparcaments subterranis en dues plantes.

Els treballadors de Carreteres aprofitaran l’ocasió per completar els acabats de la rotonda de l’altre extrem de l’avinguda -a la qual manquen els últims retocs-, asfaltar l’entorn i els trams de les carreteres de Manresa i Sant Llorenç que hi desemboquen, i condicionar tota la via que travessa el riu Negre amb una última capa d’asfalt.

Aquestes dues rotondes han de servir per ordenar i agilitar el trànsit rodat a l’entrada de Solsona en els moments de més afluència de vehicles. A més, un cop finalitzades, es durà a terme una renovació de la senyalització direccional, que actualment ha quedat desfasada i en un estat de conservació pobre.