El film ´Dieta mediterránea´, de Joaquim Oristrell, a la VO de l´Atlàntida

El director barceloní parla d'un triangle amorós a través de la cuina, que es converteix en metàfora

 
El film ´Dieta mediterránea´, de Joaquim Oristrell, a la VO de l´Atlàntida
El film ´Dieta mediterránea´, de Joaquim Oristrell, a la VO de l´Atlàntida  

JORDI BORDAS | MANRESA
Les sessions de versió original projecten aquest dilluns Dieta mediterránea. El cinema gastronòmic (corrent que ha generat un bon grapat de títols suggeridors) s'associa sovint a pel·lícules exultants i coloristes, en què el menjar esdevé una metàfora d'una actitud vital que assumeix sense complexos l'hedonisme. Dieta mediterránea participa en aquest concepte filosòfic i expressiu, i insisteix, doncs, en el vessant lúdic i sensual conreat prèviament per llargmetratges com Como agua para chocolate i Un toque de canela. El nou treball de Joaquim Oristrell retrata la personalitat obstinada i irreductible de Sofía, una jove que ambiciona convertir-se en una cuinera excepcional. La protagonista no vol renunciar a cap dels dos homes de la seva vida, Paco i Frank, i hi forma una societat professional i sentimental que esmicola els tabús morals i socials.
La referència explícita a Jules y Jim que hi surt puntualment no és casual, perquè Dieta mediterránea també es concentra, com l'obra major de François Truffaut, en un triangle amorós deliciosament transgressor; la malenconia romàntica de la memorable pel·lícula francesa és substituïda en la creació de l'autor barceloní per una lluminositat mediterrània. El film és condimentat amb un humor delicat i una sornegueria comprensiva, i s'aferma en una estructura narrativa àgil i una construcció sense fissures d'uns personatges entranyables, servits per uns intèrprets esplèndids. Olivia Molina ha heretat el talent de la seva mare (Ángela Molina) i ens captiva amb una magnètica composició. El film es degusta amb fruïció i aplega les millors virtuts del cinema d'Oristrell, un autor tan menor com respectable, que ha cuinat plats tan saborosos com Sin vergüenza i Inconscientes.

  HEMEROTECA

Canal de sorteigs

sorteigs de la loteria i la travessa

Loteries i apostes

Consulta els resultats dels principals sorteigs de la loteria i la travessa.

Font:

 

  Conegui'ns:  CONTACTI |  CONEGUI'NS |  ADRECES I TELEFONS |  CORREUS ELECTRÒNICS     PUBLICITAT:  TARIFES  
regio7.cat és un producte de Editorial Prensa Ibérica
Queda terminantment prohibida la reproducció total o parcial dels continguts oferts a través d'aquest mitjà, excepte que es disposi d'autorització expressa de Regio7.cat. Així mateix, queda prohibida tota reproducció a l'efecte de l'article 32.1, paràgraf segon, Llei 23/2006 de la Propietat intel·lectual.


Avís legal
Altres mitjans del grup Editorial Prensa Ibérica
Diari de Girona | Diario de Ibiza | Diario de Mallorca | El Diari | Empordà | Faro de Vigo | Información | La Opinión A Coruña | La Opinión de Granada | La Opinión de Málaga | La Opinión de Murcia | La Opinión de Tenerife | La Opinión de Zamora | La Provincia | La Nueva España | Levante-EMV | Mallorca Zeitung | Superdeporte | The Adelaide Review | 97.7 La Radio | Blog Mis-Recetas | Euroresidentes | Loteria de Nadal | Oscars | Goya