GEMMA ALEMÁN | MANRESA
I ja en són onze. Manresa va acomiadar ahir al vespre l'onzena edició del Fecinema, un certament que enguany ha estat marcat pels rècords. D'una banda, de participació: una vegada més ha augmentat l'afluència de públic i abans de començar la jornada d'ahir ja s'havien superat els 7.000 espectadors del 2007. D'altra banda, de pressupost, però en aquest cas a la baixa. I és que la crisi econòmica també ha afectat el certamen, que ha tingut unes xifres similars a les del 2004.
L'acte de clausura del Fecinema va estar marcat per l'escriptor Francisco González Ledesma i l'actor Jordi Dauder. Tots dos, guardonats amb el premi d'honor, van ser ovacionats pel públic que omplia la sala 1 del Multicinemes Atlàntida. "Estimo el cinema i estimo molt aquest premi. Manresa sou administradors de somnis", va exclamar l'escriptor en el seu discurs. Per la seva banda, l'actor va voler adreçar el guardó "a tots els actors secundaris, perquè no són secundaris sinó protagonistes de si mateixos". El tercer premi d'honor se'l va endur l'empresa DDT Efectes Especials, que el 2007 es va endur l'Oscar al millor maquillatge pel film El laberinto del fauno.
El premi més esperat de la nit, el Plácido de Plata, va caure en mans d'Un prophète, de Jacques Audiard. En absència del seu director, va ser el regidor de Cultura, Ignasi Perramon, qui el va recollir. Per la seva banda, també va ser guardonat el curt de Jordi Molina Pàrking. "Gràcies, Manresa, podré pagar els deutes", va dir entre rialles. També es va endur un premi el sevillà Bernardo Jiménez pel seu cartell, que ha donat la imatge al festival. Tot seguit es va projectar el film Lazo blanco, que va posar el punt final al Fecinema 2009 i va engegar el del 2010.
ELS PROTAGONISTES DE LA NIT. El Fecinema 2009 va repartir un total de sis premis.El director Juanma Bajo Ulloa amb el guanyador al millor curt, Jordi Molina.David Martí i Montse Ribé, de DDT Efectes Especials, van recollir el premi d'honor. El president del festival, Manel Quinto, va ser l'encarregat de lliurar el guardó a l'escriptor Francisco González Ledesma