L´últim pintor escenògraf del Liceu

L'historiador i expert en òpera Roger Alier i la filla de Mestres Cabanes recorden la figura de l'artista manresà

 11:48  
Roger Alier i Isabel Mestres van ser aquesta setmana a Manresa
Roger Alier i Isabel Mestres van ser aquesta setmana a Manresa MARTA PICH

MARTA PICH | MANRESA
Aquesta setmana, la sala d'exposicions de Caixa Manresa, a la Plana de l'Om, on fins a finals del mes de març s'hi pot visitar l'exposició Mestres Cabanes, escenògraf, va tenir uns convidats d'excepció. L'historiador, crític musical i expert en òpera Roger Alier i Isabel Mestres, filla del conegut artista manresà, van visitar la capital del Bages per oferir una xerrada sobre la vida i obra de Mestres Cabanes. Tot i que més aviat podríem dir que va ser una tertúlia entre dos vells amics que compartien l'admiració i estima per una persona i artista que, amb les seves escenografies al Gran Teatre del Liceu, va marcar una època. Asseguts, amb posat distès i conversant com si estiguessin al sofà de casa, gairebé aliens al públic assistent, Roger Alier i Isabel Mestres van destacar, en primer lloc, "el mèrit de Manresa de fer-li un homenatge a la figura del que fou el darrer pintor escenògraf del Liceu".
El crític va explicar que, des que va començar a anar al Liceu, cap als anys 60, va quedar fascinat amb els decorats de Mestres Cabanes. "La música quedava realçada pels decorats del teu pare. El teu pare era un gran artista", comentava el crític a la seva contertuliana. En el vessant personal, Isabel Mestres va qualificar al seu pare com "un home molt treballador, però també molt sec i amb geni. Recordo que quan feia decorats fins i tot es quedava a dinar al taller". Quan l'any 1982 Roger Alier va rebre l'encàrrec de fer un llibre sobre el Liceu i va anar a veure Mestres Cabanes, "m'hi vaig sentir com a casa".
Els assistents a l'acte van poder descobrir alguns secrets del Liceu, com per exemple que a través d'un forat que hi havia al cinquè pis del teatre es baixaven les escenografies fins a l'escenari. Alier també va testimoniar que la làmpada del Liceu, de la que alguns es qüestionaven que fos real, "va existir". Per a Roger Alier, a l'igual que per a la filla de l'artista, "Mestres Cabanes no només va ser un gran escenògraf, sinó també un expert en perspectives".

  HEMEROTECA

Canal de sorteigs

sorteigs de la loteria i la travessa

Loteries i apostes

Consulta els resultats dels principals sorteigs de la loteria i la travessa.

Font:

 

  Conegui'ns:  CONTACTI |  CONEGUI'NS |  ADRECES I TELEFONS |  CORREUS ELECTRÒNICS     PUBLICITAT:  TARIFES  
regio7.cat és un producte de Editorial Prensa Ibérica
Queda terminantment prohibida la reproducció total o parcial dels continguts oferts a través d'aquest mitjà, excepte que es disposi d'autorització expressa de Regio7.cat. Així mateix, queda prohibida tota reproducció a l'efecte de l'article 32.1, paràgraf segon, Llei 23/2006 de la Propietat intel·lectual.


Avís legal
Altres mitjans del grup Editorial Prensa Ibérica
Diari de Girona | Diario de Ibiza | Diario de Mallorca | El Diari | Empordà | Faro de Vigo | Información | La Opinión A Coruña | La Opinión de Granada | La Opinión de Málaga | La Opinión de Murcia | La Opinión de Tenerife | La Opinión de Zamora | La Provincia | La Nueva España | Levante-EMV | Mallorca Zeitung | Superdeporte | The Adelaide Review | 97.7 La Radio | Blog Mis-Recetas | Euroresidentes | Loteria de Nadal | Oscars | Goya