regió7.cat » Cultures
 Notícia anterior   Notícia següent 

L´estat vol tallar webs de descàrregues d´arxius no legals per frenar la pirateria

 
Enviar
Imprimir
Aumentar el texto
Reducir el texto

La iniciativa antipirateria del govern de l'estat preveu intervenir les pàgines webs que facilitin l'intercanvi no autoritzat d'arxius protegits pels drets de propietat intel·lectual. Fins que no s'apliqui (es preveu que sigui a final d'estiu), únicament es pot tallar l'accés a la xarxa per aquests motius: la salvaguarda de l'ordre públic, la investigació penal, la seguretat pública i la defensa nacional; el respecte a la dignitat de la persona, i la protecció de la joventut i la infància.
La proposta ha comportat el divorci entre el ministeri de Cultura i la comunitat d'internautes. La ministra, Ángeles González-Sinde, es va reunir amb un grup de blocaires després que en una sola jornada un manifest contra el tall de webs aconseguís milers d'adhesions, la majoria expressades en blocs. A més, prop de 29.000 persones es van afegir a un grup creat amb el mateix propòsit a la xarxa social Facebook. En la trobada no es va arribar a cap acord.
El controvertit pla del govern per aturar la pirateria a la xarxa es troba dins l'avantprojecte de llei d'economia sostenible, i incorpora en una disposició les modificacions de les lleis de la societat de la informació i de propietat intel·lectual per incloure "la salvaguarda dels drets d'autor" entre les causes de possible tall de l'accés a Internet, i també per crear una comissió encarregada de respondre a les denúncies contra llocs web amb la decisió de suspendre'n el servei. Arran de la mobilització contra la llei, la ministra va garantir que "es treballa per assolir una solució que pugui satisfer tothom. Internet continuarà sent sempre una via de comunicació, d'expressió i una eina de treball".

COMPARTIR
 

L'Ocialcsesports

 





 Els vídeos del dia | TVM i Regió7

  Conegui'ns:  CONTACTI |  CONEGUI'NS |  ADRECES I TELEFONS |  CORREUS ELECTRÒNICS     PUBLICITAT:  TARIFES  
regio7.cat és un producte de Editorial Prensa Ibérica
Queda terminantment prohibida la reproducció total o parcial dels continguts oferts a través d'aquest mitjà, excepte que es disposi d'autorització expressa de Regio7.cat. Així mateix, queda prohibida tota reproducció a l'efecte de l'article 32.1, paràgraf segon, Llei 23/2006 de la Propietat intel·lectual.
 


  Avís legal
  
  
Altres mitjans del grup Editorial Prensa Ibérica
Diari de Girona  | Diario de Ibiza  | Diario de Mallorca  | Empordà  | Faro de Vigo  | Información  | La Opinión A Coruña  |  La Opinión de Granada  |  La Opinión de Málaga  | La Opinión de Murcia  | La Opinión de Tenerife  | La Opinión de Zamora  | La Provincia  |  La Nueva España  | Levante-EMV  | Mallorca Zeitung  | Superdeporte  | The Adelaide Review  | 97.7 La Radio  | Blog Mis-Recetas  | Euroresidentes  | Lotería de Navidad