Descobriment d'Amèrica

Un grup d´historiadors discuteix l´origen de Colom

El simposium tindrà la presència de polítics que faran una reflexió sobre la cultura i la història de Catalunya

 17:28  

EP Arenys de Munt (Barcelona), acollirà el pròxim cap de setmana el X Simposium sobre 'El descobriment català d'Amèrica', organitzat per l'Institut Nova Història (INH), on es discutirà la controvertida tesis de l'origen català de Colom.

L'INH descarta que el descobridor d'Amèrica fos el genovès Cristòfor Colom, ja que -segons les seves investigacions- aquest era un plebeu sense coneixements cartogràfics ni marítims. Creuen que aquesta figura va ser confosa amb el verdader Colom, nascut a Barcelona, cartògraf i militar, que va ser l'autèntic descobridor del nou continent.

L'historiador Jordi Bilbeny, organitzador del simposium, ha afirmat que les seves tesis són "serioses i contrastades" però que hi ha interessos perquè no surtin a la llum. "És important que hi hagi una consciència estatal del passat" --ha dit en roda de premsa-- "aquí la història ha estat manipulada, tergiversada i silenciada".

En la mateixa línia, el director de l'INH, Albert Codinas, creu que s'ha manipulat la història amb una "clara intenció política". Assegura que hi ha proves clares que avalen l'origen català de Colom, la implicació de les institucions catalanes en el descobriment d'Amèrica i assenyala que no hi ha una crítica rigorosa a les seves teories, sinó més aviat "difamacions i acusacions personals".

El simposium tindrà la presència de representants polítics que faran una reflexió sobre la cultura i la història de Catalunya. També es presentaran desenes de ponències amb convidats com el professor de la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC) Francesc Magrinyà, el periodista Emili Casademont i l'investigador Josep Malloles.

L'INH, organitzador de l'esdeveniment, és una entitat fundada el 2008 i té com a objectiu promoure la investigació de fets històrics, sobretot dels segles XV al XVIII, dels territoris de l'antiga Corona d'Aragó.

'La celestina´ i ´El quixot´

Aquesta fundació privada -composta per historiadors, investigadors 'amateurs' i empresaris- defensa la tesi segons la qual al llarg de la història s'han introduït elements de control i censura que impedeixen conèixer el verdader passat de Catalunya. Altres de les seves línies d'investigació se centren en la manipulació existent a l'origen de clàssics literaris com 'La Celestina' o 'El Quixot'.

Els organitzadors asseguren que l'assistència a aquestes conferències ha crescut exponencialment al llarg de les seves deu edicions. Altres vegades han participat diverses personalitats de la societat civil catalana com Pilar Rahola, Alfons López Tena, Jaume Fàbrega i Salvador Sostres.

Malgrat el creixent interès que suscita aquesta iniciativa, encara hi ha un gran nombre d'acadèmics i professors universitaris que no avalen les hipòtesis del'INH i que afirmen que només són teories conspiratives i arguments mal documentats.

  HEMEROTECA

Canal de sorteigs

sorteigs de la loteria i la travessa

Loteries i apostes

Consulta els resultats dels principals sorteigs de la loteria i la travessa.

Font:

 

  Conegui'ns:  CONTACTI |  CONEGUI'NS |  ADRECES I TELEFONS |  CORREUS ELECTRÒNICS     PUBLICITAT:  TARIFES  
regio7.cat és un producte de Editorial Prensa Ibérica
Queda terminantment prohibida la reproducció total o parcial dels continguts oferts a través d'aquest mitjà, excepte que es disposi d'autorització expressa de Regio7.cat. Així mateix, queda prohibida tota reproducció a l'efecte de l'article 32.1, paràgraf segon, Llei 23/2006 de la Propietat intel·lectual.


Avís legal
Altres mitjans del grup Editorial Prensa Ibérica
Diari de Girona | Diario de Ibiza | Diario de Mallorca | El Diari | Empordà | Faro de Vigo | Información | La Opinión A Coruña | La Opinión de Granada | La Opinión de Málaga | La Opinión de Murcia | La Opinión de Tenerife | La Opinión de Zamora | La Provincia | La Nueva España | Levante-EMV | Mallorca Zeitung | Superdeporte | The Adelaide Review | 97.7 La Radio | Blog Mis-Recetas | Euroresidentes | Loteria de Nadal | Oscars | Goya