La Fira Mediterrània de Manresa ha obert la convocatòria per a les companyies i grups que vulguin optar a formar part de la 16a edició de la fira, que se celebrarà del 7 al 10 de novembre de 2013. La data límit de presentació dels projectes serà el dissabte 23 de març. La Fira prioritzarà les estrenes -absolutes a Catalunya o a l'Estat- per "emfasitzar el caràcter d'aparador de noves propostes". A més, també valoraran l'interès mostrat cap a la Fira com a espai de negoci, el recorregut potencial dels espectacles presentats, la qualitat i l'interès artístic de les propostes, i la seva vinculació amb les arrels de la Mediterrània. També es tindrà en compte la professionalitat dels artistes i companyies.

Altres aspectes que tindrà en compte la fundació de la Fira en la selecció de les propostes és que les companyies puguin fer més d'una actuació en el marc de la Fira per facilitar el visionat als professionals acreditats. La convocatòria remarca el caràcter interdisciplinari de la Fira, que aglutina els diferents llenguatges artístics: arts visuals, circ, dansa, exposicions, música, narració i teatre. A més, el mercat manresà continuarà programant espectacles en diferents formats -petit, mig o gran-, i adreçats tant al públic adult com al familiar

L'any passat la Fira Mediterrània va rebre 790 propostes i se'n van seleccionar un centenar. En la darrera convocatòria 1.118 professionals pertanyents a 582 entitats contractants procedents de 30 països diferents van assistir a aquest mercat dels espectacles amb l'accent en l'arrel mediterrània, en el qual es van programar 200 activitats artístiques, amb 100 formacions diferents, i 70 tallers i conferències en el Mediterrània Professional Meeting.

Algunes de les propostes van participar amb noves fórmules d'empresa en què el risc econòmic era assumit directament pels empresaris que exhibien els seus espectacles en el certamen. La fundació manresana vol potenciar aquests espais d'empresa per "continuar avançant en la sostenibilitat econòmica d'aquest certamen". Pel que fa als professionals acreditats, la Fira Mediterrània aprofundirà en la internacionalització i, per això, centrarà bona part dels seus esforços en construir mercats més amplis per als creadors i les empreses culturals.

Tramesa per Internet

Les propostes de participació es poden trametre a través de la pàgina web de la Fira Mediterrània -www.firamediterrania.cat-. En aquest sentit, la Fira ha potenciat més el procés telemàtic des del moment inicial de construcció del mercat manresà 2013. Les companyies que optin a la participació hauran d'enviar juntament amb la seva sol·licitud un dossier artístic amb la proposta detallada, que inclogui el text descriptiu de l'espectacle, el currículum, la fitxa artística i un text breu sobre la relació de l'espectacle amb l'arrel mediterrània, entre d'altres.