La Mediterrània de Manresa vol posar l'accent en la seva vessant més popular i potenciar aquelles propostes culturals que fomentin la participació ciutadana. Així, la nova edició de la Fira, que tindrà lloc del 9 al 12 d'octubre, tindrà un espai dedicat a noves tendències i idees en l'àmbit comunitari, de participació i de recerca de nous públics. Aquest nou espai, segons el director artístic de la Fira, David Ibáñez, "serà més un mercat d'idees que no pas un mercat de negoci". Tot i això, la Fira no oblida la vessant comercial i es vol consolidar com a mercat líder a l'Estat en músiques del món, especialment de la Mediterrània. Lídia Hinojo (Manresa, 1978) serà la nova gerent del certamen manresà.

La Fira Mediterrània de Manresa ha presentat aquest dimecres els nous canvis de programació que durà a terme de cara a la nova edició amb l'objectiu de reforçar el seu paper en el mapa de festivals del país i potenciar la seva especificitat com a mercat de projectes i idees.

El director artístic de la Fira, David Ibáñez, ha explicat que el principal canvi serà l'aposta del certamen per aquells espectacles que obrin la porta a la participació ciutadana. "Hem detectat que hi ha una necessitat de participació de les persones a la cultura. És un corrent fortíssim, i com a Fira no podem quedar al marge, especialment si ens dediquem a la cultura popular", ha destacat. En aquest sentit, la Fira tindrà un espai dedicat a projectes educatius, comunitaris, d'inserció social que, tal com ha explicat Ibáñez, estarà al marge dels objectius de negoci.

Amb aquesta voluntat d'apropar la cultura a nous públics i col·lectius, la Fira apostarà per espectacles en formats no convencionals. De moment, el certamen ja està treballant en diverses coproduccions que tenen com a eix central el treball comunitari, la inclusió social i la participació. D'aquesta manera, nombrosos manresans tindran l'oportunitat de fer un treball artístic durant mesos al costat d'artistes de renom.

Aquesta vessant més participativa conviurà amb la vessant més comercial. Així, la Fira es vol consolidar com a mercat líder a l'Estat espanyol en músiques del món, especialment de la Mediterrània.