La Plataforma per la Llengua ha alertat que només el 10 % dels productes del supermercat estan etiquetats en català a excepció de les marques blanques, on el percentatge puja al 31 %. Quan es compleixen 4 anys de la implantació del Codi de Consum -que obliga a etiquetar en català- l'entitat denuncia que s'incompleix de manera flagrant i que es vulneren els drets lingüístics dels consumidors. "Catalunya és encara la regió europea on hi ha més incompliments de la legislació en matèria d'etiquetatge", s'ha assenyalat des de la Plataforma, que aquesta primavera va analitzar 2.006 productes de marques comercials en 45 supermercats per arribar a aquestes conclusions.

Segons aquestes dades, la probabilitat que un ciutadà entri en un supermercat i agafi un producte no de marca blanca etiquetat en català és del 10%. És encara baixa però molt superior a la de fa 2 anys (2012), que era d'un 6% (ha pujat un 70%). Si el consumidor fes aquest mateix exercici en un supermercat català aquesta possibilitat pujaria fins al 14%. Si l'establiment no fos català, la possibilitat baixaria per sota del 9%. Pel que fa a les marques blanques etiquetades en català el percentatge és del 31%; més alt que el 27% del 2012. Cal tenir en compte que aquests resultats no inclouen els molts productes de proximitat que cada vegada etiqueten més en català i que tenen poc accés a les grans superfícies. L'etiquetatge en català augmenta malgrat les reticències de grans empreses com Nestlé, Danone, Casa Tarradellas, Gallina Blanca, Panrico, Henkel, Philips, Nutrexpa o Coca-Cola o d'altres sectors com el farmacèutic on pràcticament la totalitat dels productes es venen fora de la legalitat vigent.