La cinquena edició del Festival Internacional de Cinema Independent i Curtmetratges de Cerdanya va cloure, ahir, amb la segona trobada del món de l'audiovisual al Pirineu. La xerrada va comptar amb la presència de Dani de la Orden, director del film Barcelona, nit d'estiu i de Guim Fortuny, consultor de màrqueting digital a l'empresa INITEC.

El director de cinema va explicar la realització d'un producte cinematogràfic de low cost mitjançant exemples i anècdotes basats en la pel·lícula Barcelona,nit d'estiu. Es van visualitzar diferents escenes del film mentre Dani de la Orden les comentava i feia riure els assistents. "El low cost va fer que molts dels figurants del film, fossin membres de realització com ara elèctrics, gent de direcció, etc. A més, algunes escenes van ser rodades a llocs familiars per a mi, com ara el saló de casa meva. Vaig sempre amb una llibreta i apunto llocs on podria fer bons rodatges". També va explicar que moltes escenes van ser improvisades i va recalcar la qualitat dels actors del film.

Guim Fortuny, per la seva banda, va parlar sobre la promoció del cinema a les xarxes socials i va explicar-ne el procés, les etapes i els principals canals: Facebook,anuncis a Youtubei Google Display(que consisteix en la construcció de bàners per a diferents pàgines web). Segons ell, les xarxes socials, permeten arribar a un públic massiu i el fet que la barrera econòmica sigui tant baixa fa que aquest tipus de campanyes publicitàries siguin cada cop més utilitzades. Un altre factor que les potencia és que permet saber les opinions i crítiques dels usuaris: "S'ha d'estar molt atent a tot el que es diu i es comenta per tal de redifondre les opinions positives i canalitzar o interpretar les negatives".