No és tant per l'aportació econòmica (a partir de 500 euros) com pel que significa. La Fira Mediterrània de Manresa ha creat en la seva divuitena edició el Club Mecenes, que en la seva estrena ha trobat la complicitat de deu empreses bagenques. El mecenatge, com ahir subratllava Joan Calmet, regidor de Cultura de l'Ajuntament de Manresa, implica, a més del suport econòmic, "una identificació amb el projecte" que, en aquest cas, és "un referent cultural". La intenció és "fidelitzar" aquests deu mecenes i, si és possible, que "la xifra augmenti", com explicava Lídia Hinojo, gerent de la Fira Mediterrània.

Sense una bona llei de mecenatge i amb les arques de les administracions "justejant", en paraules de Calmet, el Club Mecenes busca, segons Hinojo, ser una "plataforma de mecenatge" per a una fira "que compleix la majoria d'edat, plenament consolidada, i amb una marca clara: cultura popular i músiques del món". Una fira "estratègica per al país" que compta amb el patrocini continuat de l'Obra Social la Caixa (va començar fa divuit anys amb Caixa Manresa) com a col·laborador oficial, i Estrella Damm com a patrocinador oficial. Les deu empreses adherides tenen el 35 % de deducció fiscal en l'impost de societats i diferents contraprestacions: difusió, publicitat, paquets d'entrades gratuïtes, i accés a la Llotja Professional i a la inauguració oficial del certamen, que se celebrarà del 15 al 18 d'octubre.