La Fundació Cova Sant Ignasi va aprofitar ahir la sessió de preestrena de Francisco, el padre Jorge als multicinemes Bages Centre de Manresa per presentar la nova Mostra de cinema d'humanisme i religió, que projectarà sis pel·lícules, la majoria clàssics de mestres del setè art (Rossellini, Bergman, Pasolini...), entre el 30 d'octubre i el 19 de novembre. Aquesta iniciativa, que té la col·laboració dels cinèfils manresans Manuel Quinto i Joan Barbé, s'emmarca en la commemoració del 500 aniversari de l'estada de sant Ignasi a Manresa, que s'esdevindrà el 2022. Cada sessió serà presentada per un ponent i, en acabar la projecció, hi haurà un fòrum, un punt "important afegit, perquè va bé escoltar diversos punts de vista", segons el superior de la Cova, Lluís Magriñà.

Les projeccions es faran a la sala Sant Ignasi del Centre d'Espiritualitat, que s'ha remodelat recentment, i que té capacitat per a un centenar de persones. De tota manera, com que la pel·lícula escollida per estrenar la mostra és La historia de Marie Heurtin (Jean Pierre Améris, 2014), un film actual que no s'ha estrenat comercialment a Manresa, la sessió inaugural es farà al Bages Centre, amb accés per invitació, com la preestrena d'ahir.

Les altres cinc pel·lícules que proposa el cicle de temàtica humanista i religiosa són "clàssiques i d'autors importantíssims dins la història del cinema", apunta Manuel Quinto. Per a Magriñà, la programació té el valor que ofereix pel·lícules "que no es poden veure fàcilment, i que s'acosten al sentit de la vida des de l'amor, la mort... Reconeixen la transcendència del misteri de l'ésser humà i del misteri de Déu".

Les sessions de "la rica selecció" de clàssics del cinema, no només religiós, es faran els dimarts i els dijous, segons ha pogut saber Regió7. Tot i que encara falta lligar alguns dels ponents que podrien fer variar la programació, l'ordre de projecció serà Ordet (La palabra), una pel·lícula del danès Carl Theodor Dreyer sobre el miracle; Francisco, juglar de dios, la vida de sant Francesc d'Assís segons l'italià Roberto Rossellini; Los comulgantes, en la qual el suec Ingmar Bergman tracta sobre el silenci de Déu; El diario de un cura de aldea, adaptació de Robert Bresson de la novel·la de Georges Bernanos sobre la missió del sacerdot; i El evangelio según San Mateo, que és la visió d'un intel·lectual comunista com Pier Paolo Pasolini.