No hi va haver brindis públic però sí foto de grup i el convenciment que la fira que ahir començava serà "la millor dels darrers disset anys". Era l'aposta de Lluís Puig, director general de Cultura Popular, en la inauguració institucional de la Mediterrània. Els parlaments dels qui fan possible, amb diners i feina, que la criatura creixi van aturar ahir, durant uns minuts, les corredisses amunt i avall a la Llotja (de disseny manresà) situada al Museu de la Tècnica. Convençut que el model engegat l'any passat és el camí a seguir ("desacomplexar la cultura popular" i portar a la Mediterrània "les músiques del món"), Puig va qualificar el certamen manresà de "mercat estratègic" per al país. No era la primera vegada que ho deia però, ahir, l'ocasió s'ho valia.

Puig va estar acompanyat del diputat de Cultura Juanjo Puigcorbé: "la nostra obligació és apropar la cultura a tot el territori i a totes les butxaques"; de Valentí Junyent, alcalde de Manresa, que va refermar el compromís de la ciutat amb una fira que "ha anat trobant la seva línia i la seva programació al llarg dels anys"; de Tomàs Subirà, en representació de Caixabank, un dels espònsors principals de la fira, al costat d'Estrella Damm, que va mostrar el "compromís" de l'entitat "per la Catalunya Central i els seus projectes econòmics, socials i culturals"; i de David Ibáñez, director artístic de la Mediterrània, que va deixar per a institucions i espònsors els parlaments i va subratllar l'agraïment a qui fa possible la fira. I, en especial, al seu equip. De pas endavant es va definir la creació del Club de Mecenes de la Mediterrània, amb deu empreses de la comarca. Una manera d'apostar" per una fira que ahir començava els quatre dies de celebració de la majoria d'edat, una xifra per recordar tothom i per tenir en compte, en paraules de Puig, que tot "va sumant i acumulant el pòsit". La fira ja roda. I en són 18.