Dimarts passat estrenava amb David Victori Zero a la capital del Bages. El compositor manresà Miquel Coll no va dormir gaire aquella nit. I no va ser pels nervis de la celebració sinó per feina: l'endemà havia d'entregar a primera hora un encàrrec. Coll va tornar del Festival de Sitges, la passada setmana, amb dues produccions premiades on ell havia signat la banda sonora: l'esmentada Zero (Cine 365) i, també, Anabel (premi Noves Visions Plus) del madrileny Antonio Trashorras, protagonitzada per Ana de Armas. Un film que ha suposat el debut del compositor manresà en el llargmetratge. I és que, com diu ell mateix, ara ha "esclatat" tota la feina de "formigueta" dels darrers anys. Una mostra: diumenge, Coll participa a l'Abycine, el dissetè Festival Internacional de Cine de Albacete on s'han programat a concurs dues produccions amb la seva música. Anabel (on el manresà assistirà amb el director) i el curt Burned, amb guió i direcció de Jaime Valdueza, un treball rodat a Los Angeles i en el qual també participa la manresana Sandra Victori en l'apartat d'art. Burned ("una conseqüència del curt de Victori La Culpa, diu Coll), el protagonitza l'actriu Maika Monroe (It Follows) i el manresà assistirà en representació de l'equip. Així mateix, pel món volten diferents produccions amb la seva música: des d'Una nit, de Marta Bayarri (amb qui té previst continuar la col·laboració) o Für Elise, d'Albert Ventura (amb qui ja va treballar a 520 Huilan) que competeix en el certamen taiwanès Kaohsiung Film Festival. Allí, Coll va recollir el 2011 el premi a La Culpa com a millor curt. I no s'acaba aquí...

Per al compositor, aquest moment dolç neix de "caminar pas a pas i estar convençut del que fas". Es tracta, diu, que "els teus treballs parlin per tu" en una professió on la "confiança" és bàsica i on el contacte personal sempre és molt important: "es tracta d'encaixar".