Ha canviat els "traços gruixuts i els colors estridents" que li van aportar Mèxic i l'Amèrica Central -on viu des del 2003- pels "colors més relaxats i traços més fins" que li ha inspirat el país del sol naixent, on fa cinc mesos que viu. L'artista manresà Antoni Roixes (1973) explica que, ara, quan es compliran vint anys de la seva primera exposició, a Nova York, se sent "més lliure per dir el que vull". Roixes exposa Relax, you're just cosmic dust, a l'espai Pikaichi, situat al barri artístic i bohemi de Tòquio, Shimokitazawa. Es podrà visitar fins al 19 de setembre.

Roixes exposa "nou obres amb un toc humorístic i de crítica social", com les dues que es poden veure encapçalant aquesta pàgina. Ha guardat al calaix l'estridència "llatina" sense abandonar, però, el to punyent. Explica que, a nivell visual, la nova producció ha canviat: "tendeix cap a la il·lustració i el disseny gràfic" amb la incorporació, subratlla, "de tècniques més relacionades amb el dibuix tècnic". Abandona les grans dimensions pel format mitjà/petit "buscant una certa velocitat a l'hora de produir". No és una decisió gratuïta. Segons Roixes, és "una manera d'adaptar-me al mercat japonès i mundial, on els espais i les cases tendeixen a ser cada vegada més petits".

Pikaichi, on exposa, és un compendi de galeria d'art i d'espai d'arts escèniques: "cada vegada més, les galeries han deixat de banda l'immobilisme per passar a ser espais vius i reactius amb les tendències artístiques en general", explica el manresà. El responsable de la galeria és, diu Roixes, "Shoichiro Akaboshi, un actor japonès de teatre i cinema molt estimat a Tòquio", i Pikaichi és "un punt de trobada de certa part de la faràndula artística de la ciutat". Una combinació que, subratlla l'artista, "pot ser força divertida!".

De fet, les creacions de Roixes sempre estan relacionades, d'una manera o d'una altra, amb els seus viatges. Continua vivint a la península del Yucatán, on compagina la creació amb la feina d'empresari hoteler, tot i que la seva intenció és, "gradualment, tornar a tenir el camp base a Catalunya". Aquest ha estat el tercer cop que ha visitat el Japó, tot i que mai "no hi havia estat tants mesos". A final de mes acaba aquest viatge, però les seves obres ja s'han impregnat d'aquesta nova cultura: "buidar l'obra de distraccions visuals, simplificar el contingut per concentrar la força en el missatge són alguns dels aspectes que començo a veure diferents ara que ja he viscut quasi mig any aquí. Començo a notar la influència d'aquest país i, especialment, d'aquesta ciutat, Tòquio". I, què és Tòquio? "Un centre global de noves tendències artístiques i de disseny en general; terra de Pokémon, manga, cosplay -subcultura japonesa basada a disfressar-se de personatges de manga, anime o videojoc- i robots que et parlen...".

Precisament, la darrera creació que es va poder veure a la Catalunya Central de Roixes, ara fa un any al Konvent de Cal Rosal, era un robot de 14 metres creat amb la tècnica de l'anamorfosi per crear una il·lusió òptica i aconseguir l'efecte de les tres dimensions. El viatge que llavors havia fet al Japó, Indonèsia i les Filipines li va inspirar una història de preservació del planeta amb robots. L'anterior visita de Roixes, a Manresa, va ser fa dos anys, quan va presentar el cartell de la Fira Mediterrània.

Roixes va estudiar a l'Escola d'Art Massana de Barcelona i el 1996 es va traslladar a Nova York. Un any més tard va tornar a Catalunya, va dur a terme diferents exposicions i el 2003 va fixar la seva residència a Mèxic. No ha deixat mai de crear, exposar i vendre obra, en especial als Estats Units.