Nou dibuixos i pintures de Ramon Casas s'exposen, al costat de deu joies inspirades en aquestes obres i creades per reconeguts joiers artístics actuals, a la mostra titulada 'Les Confluències', que acull el Museu del Modernisme de Barcelona des d'avui i fins al 16 d'octubre. El pintor modernista es va vincular al Bages a partir del 1907, quan la seva família va comprar el monestir de Sant Benet.

La figura femenina és el tema de les nou obres de Ramon Casas seleccionades per la comissària Nichka Marobin, que en aquesta exposició pretén mostrar els clars paral·lelismes que existeixen entre artistes d'èpoques i disciplines molt diferents, segons va exposar ahir en la presentació.

Amb motiu del 150è aniversari del naixement del pintor català, Nichka Marobin, curadora i experta en història de l'art, ha escollit deu joiers que, segons la seva opinió, tenen punts en comú amb Ramon Casas i els ha proposat participar en la mostra.

Vuit d'ells exposen joies especialment creades per a aquesta mostra, mentre que dos més han seleccionat peces ja elaborades prèviament.

Entre els joiers que participen en 'Les Confluències' cal destacar la italiana Lucia Massei, que ha creat un braçalet d'or fi, bronze i pigments inspirat en 'Xula amb mantó i mocador vermell' (1898) de Casas.

El també italià Gigi Mariani ha ideat un braçalet de plata i or que fon en una joia els dos cossos del quadre 'El petó de bona nit' (1890) de l'artista català. Aquesta mateixa obra és l'origen de l'agulla blanca de l'artista hongaresa Flóra Vági.

Especialment delicada és l'agulla de l'artista japonesa Kazumi Nagano, que ha treballat amb paper de lli i línies minimalistes, inspirada pel dibuix 'Júlia' (1915).

De la seva banda, Judy McCaig exposa dues agulles amb motius florals al costat de 'Recollint la ginesta' (1899), en què "el repte era expressar la llibertat del dibuix de Casas treballant amb metall", segons va explicar.